• Juniphé

Hemmafixare se hit! Fråga om tapetsering med easy-up tapet!

Hjälp mig någon!

Vi ska ikväll tapetsera med easy-up tapet, men jag och maken är oense huruvida man lägger tapeterna lite omlott så som man gör med vanliga tapeter - eller om man kan lägga kant i kant. Vilket stämmer??

Vore sååå tacksam för ett kunnigt svar. Är du målare så är det ju ännu bättre

• Svar på tråden Hemmafixare se hit! Fråga om tapetsering med easy-up tapet!
  • Lejra

så lite så! hade för mig att jag sett en guide på deras hemsida å det stämde ju!

• Tindras äiti

man ska lägga dom omlott, jag jobbar som målare så jag gissar inte bara. men va noga med att torka bort lim som kommer på tapeten med mkt vatten annars får ni blanka fläckar. är det en skarp färg på tapeten och en ljus under lr tvärt om är d bäst att grunda väggen i en liknande kulör innan, utifall att om tapeten nu skulle röra sig nån millimeter så får ni inte en synlig springa. lycka till

• CamillaG78

De easy-up tapeter jag har tapetserat med skulle iaf sättas kant-i-kant (boråstapeter) På ett ställe i ena rummet råkade de bli omlott och det blev skitfult, kanten syns verkligen väl.

• Tindras äiti

men gud nu ser ja!!! jag menar inte omlott, där höll ja ju på å fördärrva för er , att jag inte såg att jag missade ett ord ber så mkt om ursäkt , va ni än gör så sätt dom INTE omlott !!
    d finns ingen easy tapet som sätts omlott.

• Juniphé
    Tindras äiti skrev 2007-11-07 14:02:13 följande:
    men gud nu ser ja!!! jag menar inte omlott, där höll ja ju på å fördärrva för er , att jag inte såg att jag missade ett ord ber så mkt om ursäkt , va ni än gör så sätt dom INTE omlott !!d finns ingen easy tapet som sätts omlott.
    Uppfattat!
  • Juniphé

Måste bara fråga en sak till... om man nu ska lägga kant i kant... varför blir det då springor? Krymper tapeten?

• Tindras äiti

det finns alltid en risk att d kan hända d har inget med tapeten att göra d kan va limmet lr underlaget, men asså säg att av 300 satta tapeter kanske d händer 1 men d e inget kul om d händer. men som sagt d syns bara om du sätter mörk på ljus lr ljus på mörk skiljer sig inte kulören nått fruktansvärt så e d ingen fara. och e d nu en ljus tapet så måste du ju inte måla med just den kulören utan ta vit. lycka till

Svar på tråden Hemmafixare se hit! Fråga om tapetsering med easy-up tapet!