• black sun

Hur "driver man ut" andar/spöken från hemmet?

Det händer en massa hemma hos mig och jag vill inte alls ha det/dem där..

Hur gör man för att få bort det? Jag har testat att be dem försvinna men de håller sig bara borta ett tag.. De verkar inte vilja mig/oss nåt illa, men jag tycker ändå det är obehagligt..

Ni som vet sätt, skriv dem här.. jag skulle bli mkt tacksam!

Tack!

• Svar på tråden Hur "driver man ut" andar/spöken från hemmet?
  • Sallisen

Hur länge har ni haft dem? Kan du koppla deras ankomst till att ni köpt något "nytt" till hemmet, kanske något begagnat?

Vi har haft så, och när vi kastat ut varan i fråga har det blivit lugnt igen!

PLUS är ju trevligt!
  • black sun

Nä.. inte vad jag kan komma på... men om det skulle vara så, måste man kasta saken isf.. går det inte att få bort dem på annat sätt?

• annicavillhabeis

Vi har flera som rör sig här, men trivs ganska bra med det, så länge de inte stör. Vissa gör ju det, jag ignorerar dem totalt då, till slut brukar de vara borta.

• Sallisen
    black sun skrev 2007-11-07 13:22:02 följande:
    Nä.. inte vad jag kan komma på... men om det skulle vara så, måste man kasta saken isf.. går det inte att få bort dem på annat sätt?
    Jag tror mest på att få ut saken ur hemmet, faktiskt.

Kanske går det på andra sätt, men nä usch, jag vill inte ha sånt hemma...
    PLUS är ju trevligt!
  • black sun

fast det enda jag kan komma på är en säng som vi köpte begagnad.. har inte råd att bara slänga ut den.. :(

• Sallisen
    black sun skrev 2007-11-07 13:37:50 följande:
    fast det enda jag kan komma på är en säng som vi köpte begagnad.. har inte råd att bara slänga ut den.. :(
    Sälja, och köpa en ny?
    PLUS är ju trevligt!
  • annicavillhabeis

Behöver inte vara en sak. Så var inte så drastik att slänga ut saker nu...Kan lika gärna vra en gammal släkting eller så kom kommit för att kolla hur ni har det.

• Smurfis82

black sun skrev 2007-11-07 13:14:53 följande:

Det händer en massa hemma hos mig och jag vill inte alls ha det/dem där..Hur gör man för att få bort det? Jag har testat att be dem försvinna men de håller sig bara borta ett tag.. De verkar inte vilja mig/oss nåt illa, men jag tycker ändå det är obehagligt..Ni som vet sätt, skriv dem här.. jag skulle bli mkt tacksam!Tack!
    De va längesen jag gjorde detta men de har funkat på alla ställen jag har bott, och du behöver inte slänga något men de kan ju va som föregående skrev de kan vara en släkting. Ok ja om du vill kan du testa. Köp eller gör en kvast av björk,ljung eller ginst. Börja i hemmets högst belägna rum eller de som ligger längst in. Sopa dig baklänges igenom rummet mot dörren gör så fram mot ytterdörren där du med kraft sopar ut de, sen håller du den högt i luften skakar den 3 gånger och snurrar den motsols och säg andar flyr med vinden, bannlysta från min väg. sen ska man tända en rökelse. Ett tips ska du testa passa på när du e ensam de finns risk att folk tycker du e konstig. lycka till
  • Candra

Be dem bara att gå, att deras tid är försvunnen.
    Spöken är oftast harmlösa, många har fastnat i planet mellan vårat och deras, och kanske behöver hjälp att släppa taget.

Svar på tråden Hur "driver man ut" andar/spöken från hemmet?