bengke skrev 2007-11-07 15:24:33 följande:
Birgitta2: hur var stämningen på skolan som du upplevde det? Behandlade man varandra med respekt, var det mycket mobbing, hur arbetade mean med könsperspektiv? Att din dotter inte gillade det kan jag förstå, det är skiljer sig säkert endel från vad hon var van vid. Hur tror du att ni och hon hade upplevt det om hon gått där sen ettan?
Jag kände att lärarna inte hade koll alls. Ville man sitta i korridoren och läsa så fick man det. Ville man prata i bänkarna så fick man det. Ville man inte göra något så slapp man. Och för de fyra-fem i klassen som verkligen ville plugga så blev det oerhört svårt. I övrigt är det ju människor det handlar om och det är klart att man respekterade varandra på det sätt ungdomar ibland gör och ibland inte. Mobbing förekom, men det märktes oerhört snabbt eftersom skolan är liten.
Jag vet tyvärr inte hur hon upplevt det om hon gått där alltid. Men hon och hennes fyra kompisar började där samtidigt och hade trygghet i varandra. Men hon och två till trivdes inte så jättebra, just för att de inte kände att det fanns nån struktur. Det KAN ju i och för sig berott på just det lärarkollegium som jobbade där. Det har jag svårt att svara på. Men faktum är att jag hade svårt för de flesta av dem. De hade en "flummig" attityd tycker jag.