• Jala78

Barnvagn som "gnekar"...

Hejsan på er!
    Någon som upplever/upplevt att era vagnar gnekar.
    Vi har en Brio kombi vagn som bara är använd i 6 månader och ändå gnekar den och lever om som bara den när man kör den över trösklar etc..
    Vad har ni gjort åt problemet?? Kan man smörja dom tro?

• Svar på tråden Barnvagn som "gnekar"...
  • Sandie86

Vet inte vad du menar men tror du menar att din vagn låter de gjorde vår oxå o vi tog varnilig barnolija o sprutade på hjulen =) O den har inte låtit ngt alls sedan dess =) =)

www.nogg.se/Mil0*¨~¨* 070508 ¨~¨*
  • Jala78

Tack för tipset. Ljudet kommer dock mer från styret, där man justerar längden på det (har teleskop chassi). Men det kanske går att spraya lite barnolja där också!

• HOCHM

Min vagn jag hade gnekade. Jag var tillbaks till affären och klagade, man skulle spraya med silikon spray enligt dom.

• Jala78

Aha...vet du möjligen var man får tag i sån´t??

• carola1977

Tror man kan köpa smörjmedel på macken. Vi har lämnat in vår emmaljunga på service på babyland 1 gång och de tar 150:- för att smörja överallt och kolla igenom så alla spärrar och sådant är okej. Känns bra att göra det någon gång ibland tycker jag.

• HOCHM

jag har för mig att vi köpte den på macken

Jala78 skrev 2007-11-07 15:52:06 följande:
    Aha...vet du möjligen var man får tag i sån´t??
  • Gwen

har du en så ny vagn som gnekar så ska du lämna in den där du köpte den så de får åtgärda problemet, det kan vara ngt som behöver bytas. Hade problem med min emmaljunga i börjam de bytte länk leder på den sedan blev den helt gnisselfri!

• stinamaria

Vet inte riktigt vad gneka betyder men jag gissar på typ gnissel?
    Alla vagnar börjar ju låta lite efter ett tag, man måste smörja dom! Iaf varannan månad rekommenderas det. Spraya silikonspray på alla rörliga delar och ta lite fett på hjulaxlarna.

• Tina83

köpt 5-56 och spraya överallt där det finns springor. det är det dom använder på babland m fl.

kostar runt 50 kr

• karin76

Vår Brio Happy, ganska ny gnisslade och knarrade också. det betyder inte att det är fel på den. Silikonspray i alla "leder" hjälper

• Jala78

Tack för tipsen!
    Ska inhandla 5-56 snarast!

• stinamaria
    Jala78 skrev 2007-11-09 17:20:34 följande:
    Tack för tipsen!Ska inhandla 5-56 snarast!
    Jag tycker siliconspray fungerar bättre faktiskt.
  • Jala78

Ok, vi kanske får testa det också. Jag vet inte vad det är för skillnad på 5-56 och silikonspray. Får höra med karln i huset!

• pingi

teflonspray är kanon, finns hos tex Sportex

• pingi

men man ska inte spraya olja i teleskopstyret

Svar på tråden Barnvagn som "gnekar"...