• tezz840

    Vad för sås till fylld paprika?

    Kom precis på att det kanske blir lite torrt.. har fyllda paprikor inne i ugnen och håller på o kokar ris till..
    nån som kan komma på nån go sås eller nåt till??

  • Svar på tråden Vad för sås till fylld paprika?
  • Ceropegia021

    Fyllda paprikor brukar inte bli torrt =) Vad har du fyllt dom med?


    tezz840 skrev 2007-11-07 15:48:11 följande:
    Kom precis på att det kanske blir lite torrt.. har fyllda paprikor inne i ugnen och håller på o kokar ris till.. nån som kan komma på nån go sås eller nåt till??
  • EW85

    jag brukar ha krossade tomater över paprikorna, det blir ju ingen sås direkt men det blir inte lika tort som helt utan något.

  • annca

    En gräddfilssås med vitlök i brukar vara gott till!


    ~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Fröken Sophia
    annca skrev 2007-11-07 15:50:41 följande:
    En gräddfilssås med vitlök i brukar vara gott till!
    Ähhh det tänkte ju jag svara fast med créme fraiche istället!
    Nej, jag är bara halvknäpp.
  • tezz840
    Ceropegia021 skrev 2007-11-07 15:49:43 följande:
    Fyllda paprikor brukar inte bli torrt =) Vad har du fyllt dom med?
    jag har fyllt dom med köttfärs, krossade tomater, feta ost och lite färska örter...
    jag hoppade att lägga riset i paprikorna denna gången och kokar det till istället, och kom på att det blir lite torrt då kanske??
  • tezz840
    annca skrev 2007-11-07 15:50:41 följande:
    En gräddfilssås med vitlök i brukar vara gott till!
    jag har ingen gräddfil eller nåt sånt hemma... =(
    undrar om man kan ha fördig vitlöksdressing till kanske??
  • Ceropegia021

    Jag tror inte det blir torrt =) Men gräddfil och vitlök tror jag på om du vill ha sås till.. Kanske lite chili eller gillkrydda i?? Tacokrydda kan ju också vara gott..


    tezz840 skrev 2007-11-07 15:51:53 följande:
    jag har fyllt dom med köttfärs, krossade tomater, feta ost och lite färska örter...jag hoppade att lägga riset i paprikorna denna gången och kokar det till istället, och kom på att det blir lite torrt då kanske??
  • Moparwoman

    ja det går säkert bra

    Var bortbjuden en gång och fick fyllda paprikor med x-tra kryddad bearnaise til.. det gick det med faktiskt!

  • Fröken Sophia

    Om du har några tomater hemma så kan du ju hacka ner dem i lite olivolja och fräsa samman en tomatsås med vitlök och oregano. Det kan också bli smaskigt till!


    Nej, jag är bara halvknäpp.
  • sheeba

    Jag brukar göra så att jag kokar ris och kött gillar inte med en massa gåjja i
    Sedan skivar jag upp paprika och lägger ner i en tomatsos gjord på vatten, tomatpure, salt och peppar.
    Så gör jag om det ska gå snabbt eller jag inte orkar fylla dem, fyller jag dem så fyller jag paprikorna och lägger ner i tomatsåsen.

  • Kenzie

    När jag lagt paprikorna i form häller jag på passerade tomater och lite matlagningsgrädde


    Älskade Theodor 060329
Svar på tråden Vad för sås till fylld paprika?