• Evisen78

Hur länge behöver man ha förvärkar/mensvärk?

Har haft en jobbig graviditet med foglossning mm. Är nu i v 38 och har i 4 dagar haft en mensvärks-liknande smärta i nedre delen av livmodern och som nu även strålar ut i ryggen. De senaste dagarna har denna smärtan tilltagit och nu kommer det regelbundna ihållande smärtor som känns lite som en kniv i underlivet, ibland i kombination med sammandragningnar.

Undrar hur länge man ska behöva gå så här innan det sätter igång. Hur har det varit för er?

• Svar på tråden Hur länge behöver man ha förvärkar/mensvärk?
  • lia76

Jag hade värkar i ca 2½ dygn innan det satte igång ordentligt och jag blev kvarhållen på förlossningen (efter 3 vändor in... fjärde blev jag kvar)
    Jag fick jäntan på BF+8

Nu har min prinsessa fyllt 1 år (23/9)
  • Tidlös

Jag hade inga förvärkar alls. Det var onda och intensiva värkar från start så det är nog väldigt olika!

Älskade Judith 2007-07-26
  • Evisen78

Hur känner man skillnad på de förvärkar jag beskriver mot riktiga värkar? så svårt att veta..

Har varit på förlossningen en vända och de såg små värkar på ctg.n men inget etablerat värkarbete. Så jobbigt att bara gå runt och ha ont.

• Zperox

Man känner när dom riktiga värkarn sätter igång

• Evisen78

Men hur känns dem? Vissa av de värkar jag känner skiljer sig väldig mot övriga. De är en kombination av sammandragning och värk som verkligen känns och håller i ca 1 min. Låter detta som en riktig värk? De börjar som ett tryck högt upp i magen och sprider sig och hårdnar nedåt.

Ledsen men känner mig så vilsen!

• DIVGRL
    Evisen78 skrev 2007-11-07 16:36:33 följande:
    Men hur känns dem? Vissa av de värkar jag känner skiljer sig väldig mot övriga. De är en kombination av sammandragning och värk som verkligen känns och håller i ca 1 min. Låter detta som en riktig värk? De börjar som ett tryck högt upp i magen och sprider sig och hårdnar nedåt.Ledsen men känner mig så vilsen!
    Låter som riktiga värkar för mig! Alla upplever ju värkarna olika. Hoppas det blir bebis snart =)

Lycka till!!
  • Majuuu

Själv har jag haft "småvärkar" i 2 veckor nu o fortfarande ingen bebis. Är på BF+9 idag... Skulle vara skönt om kroppen slutade luras..

• Fisen28

Jag har oxå haft "småvärkar" länge, säkert 5 veckor.. är i v 42 nu.. Men det låter som att du även har "riktiga" värkar, så kanske är det på g? Hoppas det! Lycka till!

Svar på tråden Hur länge behöver man ha förvärkar/mensvärk?