• snowdrop

Vad tusan säger kaninen???

Vi har massor av bliderböcker med djur i, så när jag läser dem berättar jag vad djuret säger, tex:

Ankan säger kvack, hunden säger vov, hästen säger gnägg, grisen säger nöff, musen säger pip etc. I alla dessa böcker finns kaniner med, men vad säger de??? Är trött på alla dessa kaniner som "förstör" våra lässtunder

Någon som har något förslag på kaninprat?

• Svar på tråden Vad tusan säger kaninen???
  • NovaAlexandra

vår säger sniff, sniff

/mamma till världens bästa Sanna
  • fru fogeby

ja du.. hur ska man förklara det ljudet lite som ett "snuttljud"

• antons bejb

sniff sniff kanske... de är ju väldigt tystlåtna av sig men "sniffar" gör de...

• snowdrop

sniff sniff, ja det var ett bra förslag , ska kanske köra på det.

• fjunis

sniff sniff, snuff snuff (samtidigt som man rynkar på näsan)

• Februarii

Jag gör något snuttande ljud Du vet, som när dem smaskar i sig hö typ.

Mamma till Ida och har en liten Jonathan i magen BF071019
  • Unna

Vill du ha ett ord för det eller ett läte? Jag skulle lukta, sniffa högt, med korta, stötiga inandningar!

• snowdrop

Nu testade jag att rynka på näsan och sniffa, det var direkt succé . Superbra, nu har ni löst ett STORT problem åt mig!

Tack för hjälpen.

• Anke

vad säger giraffen då?

.?:*¨¨*:?.Nygift , 29 september 2007.?:*¨¨*:?.
  • snowdrop
    Anke skrev 2007-11-07 17:09:39 följande:
    vad säger giraffen då?
    Ingen aning??? Tur att den inte finns med i våra böcker.
  • VärstaGrymmaTjejen
    Unna skrev 2007-11-07 16:46:15 följande:
    Vill du ha ett ord för det eller ett läte? Jag skulle lukta, sniffa högt, med korta, stötiga inandningar!
    Så gör jag, eller smaskar lite tyst
    There are two kinds of people,those who likes me,and those who can go to hell
  • Anke
    snowdrop skrev 2007-11-07 17:10:40 följande:
    Ingen aning??? Tur att den inte finns med i våra böcker.
    vi har en bok med bilder på djur, och då finns det bland annat såna djur med.

måste berätta en rolig sak, en kompis läste sagor för sin dotter och då var det just bilderböcker med djur som typ kanin och giraff som man inte kan sätta nåt läte på. Så när han läste så sa han typ läten till dom djuren som han kunde, och dom han inte kunde så blev det att han sa nääääh, och bläddrade till nästa sida.

Till slut lärde sig dottern att kaninen säger "nääh" osv. hur gulligt som helst
    .?:*¨¨*:?.Nygift , 29 september 2007.?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Vad tusan säger kaninen???