• Nueva

#4 Vi gravida från...(forts)

Här kommer fortsättningstråden, eftersom tråd #2 snart stängs!

Hit kommer vi som blivit gravida genom IVF/FET, och som träffades i "Spraystart januari 2007", i "De förvirrade frigående hönsens ruvarstuga" eller fortsättningstråden "Här kämpar vi vidare" för att fortsätta att träffas, stötta varandra och för att hålla kontakten ända fram till förlossning.

Här är vår favoritlänk för graviditetsuträkning - specialgjord för oss IVF-mammor! Må den bli mycket använd!
    www.ivf.ca/calcu.htm

VARMT VÄLKOMNA!

För dem av oss som inte bara blivit gravida, utan faktiskt också hunnit bli mammor (eller pappor!) så kan vi träffas här:

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m26668182.html

• Svar på tråden #4 Vi gravida från...(forts)
  • Nueva

FÖDDA:
    Skatti, en dotter
    Idgie06, en dotter

Beräknad förlossning i oktober:
    Less, 16/10. Stockholm

Beräknad förlossning i november:
    Mianmy: 1/11, Göteborg
    Ainomia: 2/11. Stockholm-förort
    Smultronglass, 5/11. Sundsvall
    Babar, 5/11, Karlstad
    Moa1, 7/11, Göteborg
    Lalli74 13/11, Göteborg
    Blombukett, 18/11, Stockholm
    Solstrålen Nov 19/11, Stockholm, väntar en liten kille
    Stolt Blivande Ivf Mamma, 19/11, Borås
    susanne78, 22/11, Linköpingstrakten
    LillaDrake 27/11, Göteborg

Beräknad förlossning i december:
    trollsländan07, 17/12,
    Nueva, 20/12, Stockholm
    0Smurfis0 20/12, Dalarna
    SatuJonna 20/12, Örebro Län

Beräknad förlossning i januari -08:
    Eviita, 14/1, småland
    Sweedy, 18/1, USA, Tvillingar
    Lonev, 21/1, Stockholm

Beräknad förlossning i februari:
    Elegant 1/2, Uppsala
    MissMommy 1/2, Stockholm, Tvillingar
    Shoppingfia 10/2, Göteborg
    MillaMolla 8/2,
    S woman 12/2, Uppsala
    Noi, 12/2, Uppsala
    Fairy1, 15/2, Sörmland (Planerat KS så ca 10 dagar innan)
    Catta80, 20/2, Örebro

Beräknad förlossning i mars:
    Joys,6/3, Eskilstuna

• lonev

jag är med oxå!
    Sitter och är jätte nyfiken hur det går/gått för Ainomia.
    Är inne och läser mycket-skriver lite mindre, men jag tänker på er och med er.

Kramar till alla.

• Nueva

Hej hej!!
    Jag har lekt Sherlock Holmes idag, och kan avslöja.... absolut ingenting!!! Det får de göra själva - alla fyra!

• LillaDrake

Im in!
    I dag fyller min än så länge yngsta 15 år, och lite nervös är han allt för att lilla bäbis ska komma ut idag och sno hans födelsedag. Så okej idag kan det ju vara bra om den inte kommer, men nu är allt längtan enorm efter att få träffa den lilla krabaten. Alltså bara det hur ser den ut, är den en tjej eller kille, ja det är ju hur spännande som helst????

Tänker också på Ainomia och undrar så hur allt har gått! Hoppas att vi snart får en liten lägesrapport.

Vad härligt det är att följas åt!  

• lonev

Jag var tvungen att ge mig in i Sherlock Holmes värld jag också .

Lilldrake: jag kan förstå sonen-man vill helst inte dela födelsedagen med någon. Nja i och försig är man tvilling har man ju inget val Men absolut inte av en ny bebis som ändå kommer at pocka på uppmärksamhet. Så knip nu för sonens skull.

Kram

• fairy1

hej jag har också hittat hit!

jaha era små detektiver jag vågar nog hoppas att det har hänt något med Ainomia iallafall

LillaDrake: Grattis til din son Jag förstår precis vad du menar, min mans dotter fyller i början på februari och blir då 17 men vill verkligen inte! att bebisen ska komma då, jag förstår henne verkligen och vi hoppas att vi kan få önska dag till KS

Catta80: tack det är bara bra här magen växer så det knakar och det börjar gå upp för mig att början av graviditeten inte längre är där jag är
    Hur är det själv? hur år du?

kram

Det är inte lätt när det är svårt...
  • lonev

Fairy: det kanske är jag som missat det, men varför ska du göra ks? Jag är lite nyfiken för jag kommer antagligen också att bli tvungen att göra ks pga moderkakan och ett "vilset" blodkärl.
    Måste erkänna att jag är livrädd för snitt.

• Catta80
    fairy1 skrev 2007-11-08 19:59:48 följande:
    hej jag har också hittat hit! jaha era små detektiver jag vågar nog hoppas att det har hänt något med Ainomia iallafall LillaDrake: Grattis til din son Jag förstår precis vad du menar, min mans dotter fyller i början på februari och blir då 17 men vill verkligen inte! att bebisen ska komma då, jag förstår henne verkligen och vi hoppas att vi kan få önska dag till KS Catta80: tack det är bara bra här magen växer så det knakar och det börjar gå upp för mig att början av graviditeten inte längre är där jag är Hur är det själv? hur år du?kram
    Jag mår bara bra växer här med
  • susanne78

hej tjejer.
    jag kom inte hem från min kontroll den 31 okt, utan jag hade havandeskapsörgift. igen. så den 1/11 blev jag igångsatt o fick en helt underbar liten Loke . Tyvärr hamnade vi på neonatal barn-iva igen eftersom Loke hade svårt att andas själv. Han var mer ett prematur än vad dem trodde han skulle vara, allt hade inte utvecklats ordentligt. igår kom vi hem för permis fram till lördag.
    Men som sagt vi mår bra nu .

Nueva
    föda-barn-dansen funkade, men till fel person .

Svar på tråden #4 Vi gravida från...(forts)