• Anonym (arg!)

Jag hatar min jävla mamma!

Hon är så trög så det finns inte!
    Om ett halvår fyller jag 30 och frågade pappa för en månad sedan om de kunde ta hand om vår lille på 3 år då för jag vill festa till det. Visst inga problem säger han. Jag har fixat lokal efter det och börjat bjuda in en massa vänner.

Nu idag ringer kärringjäveln och säger att det går nog inte så bra, för han når inte dörrhandtagen hos dem, hon snarkar och vaknar inte om han vill något.
    Jag svarar att då behöver hon ju inte stänga dörren, snarkar gör vi med och vill han att vi vaknar så slår han på oss tills vi tittar upp.. nja, vi får nog fundera på det och återkomma senare men förmodligen kan vi inte..

Vad faann! Detta är första gången jag ens ber om barnvakt, jag har alltid ordnat det på annat sätt för att hon är speciell. Vi har inte ens varit ifrån över natten en enda gång. Just för att vi inte har någon som kan hjälpa oss. Farmor och farfar finns ingen och syskon har vi inga.
    Det handlar om en natt, vi är på samma ort.. Men visst skit i det då, vi får ha en 3-åring med på festen som får se när mamma och pappa dricker sprit och blir fulla.. Jättekul!!!!

Detta är inte det enda hon gör för då hade jag inte brytt mig. Hon är en asocial, fobisk jävla idiot. och jag är så trött på att behöva försvara mig för att jag en enda kväll på 4 år vill ha fest utan att behöva tänka på mitt barn.

Nä, det blir en kul 30-års fest, nykter hemma framför tvn som vanligt. Yippie!!!

• Svar på tråden Jag hatar min jävla mamma!
  • NadiaMi

Men på ett halvår borde du ju kunna hitta en annan barnvakt.

Inte konstigt om hon är lite orolig för om de kommer att klara av det om de aldrig varit barnvakt tidigare...

• Anonym

Usch jag lider med dig

Har en själv en mamma som inte är av denna värld.. så förstår dig..

• eyeshadow

men det är ju ett halvår kvar så du hittar säkert någon annan barnvakt? om inte kan du ju ha en stor fest ändå, bara ta det lugnare med alkoholen? eller så kan din man vara nykter så du får festa till på din stora dag? :)

• Schnauser

Din mor har ju haft hand om dig när du var tre (eller?). Förstår inte varför hon är så nervös över att ta hand om ett barn så hon haft ett en gång. ...och de är ju två.

Kan ni inte hyra in en barnvakt då? Vet inte vad det kan kosta, men kan det vara ett alternativ?

Cibi condimentum fames
  • Anonym (Vänner)

Har du/ni inte nån vän eller kompis som kan passa ert barn?

• smulisen

Håller med Schnauser, hyr in en barnvakt istället.
    Försök få tag på någon ung tjej/kille, studerande eller liknande som kan komma hem till er ett par ggr och lära känna er lille pojke innan dess.

Det är alltid bra att ha en barnvakt tillhands vid andra tillfällen än just när du fyller år menar jag och morföräldrarna verkar inte vara något att hänga i gran så....

Det är trots allt ett halvår kvar så du har ju gott om tid.

• Anonym

På ett halv år kan du nog hitta någon annan. Och hade inte heller hjälpt någon som kallar mej "Hon är en asocial, fobisk jävla idiot" oavsätt om de var mitt barn.

• Anonym (Biffen)

Jag är i samma sits.Min mamma bryr sig inte heller!!Man lär sig leva med det och hitta andra lösningar!!
    Kram

• Anonym

eeeh...skulle det vara så hemskt eller tråkigt att vara nykter?
    Ytligt.

• Mrs Jane Doe

Men, om man ser det ur din mammas synvinkel så är det kanske inte så konstigt... egentligen...

Jag menar - om hon under 3 års tid aldrig fått chansen eller möjligheten att vara med barnbarnet är det väl inte konstigt att hon blir nervös när det plötsligt blir dags...

Hade jag varit som henne hade jag nog undrat över varför jag dög nu helt plötsligt när jag inte gjort det tidigare...

Varför inte låta henne prova på innan det är dags för att se hur det går och visa att ni har förtroende för henne?

Svar på tråden Jag hatar min jävla mamma!