• Polette

Ballongpinsamt!!!

Idag fyller min lille prins 1!

Och jag kan inte blåsa ballongerna till hans lilla kalas, gud vad pinsamt!!
    Hur dum får bli, har blåst många ballonger i mitt liv, dock ett bra tags sedan men ändå...jag bara kan inte! Jag får inte in luften i ballongen, jag blåser och blåser men inget händer...pinsamt!!!

Ska nog lägga ner kalas verksamheten...

• Svar på tråden Ballongpinsamt!!!
  • Tiff

prova att dra lite i den ändan man blåser i. Har du ingen handpump att använda? Finns att köpa billigt annars...men jag känner igen det där, har oxå problem i början , men om jag drar lite i den så brukar det gå bättre. Har du ingen mansom kan hjälpa dig???

• fismaja

Själv har jag en ballongpump, du hinner kanske skaffa en?

• Xara

Jag kan inte heller blåsa ballonger, men pga en egendomlighet som INGEN annan jag någonsin pratat med påstår sig lida av... luften trycks nämligen liksom in i några slags håligheter bakom mina käkben under öronen istället för att tryckas in i ballongen .

Obehagligt!! Och sedan kan jag trycka ut luften därifrån , själv alltså!! Inte roligt alls.

Finns säkert något medicinskt namn på detta, men jag har valt att skaffa en ballong-pump istället för att fördjupa mig i frågan !

• Carro W

Lästei Allers att man ska doppa ballongen i varmt vatten innan man blåser. Då går det lättare.

Kaffe, cigg och lite skvaller
  • Polette

Har gett upp hoppet, hade inte tid att skaffa en pump och gubben jobbade...vi hade litet kalas i alla fall, utan balonger vilket var kanske lika bra för när gubben kom hem och började blåsa upp dem så blev våra små rädda...!!

tackför alla tipsen ändå!

ha en bra kväll!!

Svar på tråden Ballongpinsamt!!!