• S0lstråle

London Eye- Något att ha?!!

...ja, är London Eye något att ha?! Eller rättare sagt: Är det värt pengarna?

Jag trodde först att man fick en alldeles egen liten kapsel... tji, fick jag! De är ju fullknökade med folk... Måste göra att det inte känns så "speciellt" att åka tillsammans med sin älskling?

• Svar på tråden London Eye- Något att ha?!!
  • NillaLund

Jag har åkt London Eye två gånger. Vet inte om jag kan säga att det är varken romantiskt eller prisvärt men det är rätt fräckt, om det är en fin dag så ser man väldigt mycket av London. Brukar vara väldigt långa köer men det ser värre ut än vad det är tar inte så lång tid att ta sig fram. Kapslarna är stora så det är inte så att man trängs. Ha det bra!

• Frippa

Va svår fråga. Det är både och, vill man se mycket av stan så gör det, för man ser hur långt som helst. Det är en bra upplevelse!
    Minus är om man inte kan så mycket av stan så är det svårt att lista ut vad saker och ting är/ligger!
    Jag vet inte om de har "kartor" över London som man kan jämföra med.

Jag har aldrig åka Lodon-eye men jag har varit uppe på taket några gåner i "Shell-tornet" som ligger brevid London-eye. Det är nästan lika högt och har samma magnifika utsikt!

• utlandssvenska

Jag har akt London eye tre ganger och jag tycker det ar en haftig grej att gora!!!! Inte romantiskt precis men kul!

• Suzieq

London eye var tänkt att bara finnas till firandet av nyår 2000...
    Det blev en populär åkattraktion som de beslutande att ha kvar. Jag har åkt den en gång och blev lite smått överrumplad när de bad mig visa upp innehållet i min handväska, jag blev så nervös så jag tappade den och allt bara flööög ut framför vakternas näsor... Hmm, de bad mig att stiga in i en kapsel ändå så helt körd var jag ju inte ( smått pinsamt bara)

Av åkupplevelsen har jag bara positiva minnen, jag tyckte det var så fräckt att de hade lutat den över Themsen...

Kram på er alla våghalsar!

Svar på tråden London Eye- Något att ha?!!