• hannabebe

Snälla snälla, finns det någon bra förskola i Linnéstaden med omnejd?

Tyvärr tyvärr tyvärr har vi beslutat oss för att inte ha kvar vår son på sin nuvarande förskola utan han kommer att vara hemma med farmor tills vi hittar en ny plats. Just nu känns det som jag har noll förtroende för hela förskoleverksamheten, men vi måste hitta en ny plats det förstår jag med. Kan ni hjälpa oss med tips om något ställe som är bra? Vi orkar inte mer trassel utan vill få lugn och ro.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-14 19:53:18:
    Jag har fått nys om att det nog finns en plats på Fyrmästargången, är det någon som hört om det ska vara bra där?

• Svar på tråden Snälla snälla, finns det någon bra förskola i Linnéstaden med omnejd?
  • teambe

Va trist att ni inte kan vara kvar. Vi har en bra förskola men den är full med lång kölista (vill inte säga vilken för jag vill vara lite anonym), men det finns ju många att välja på och ingen kö i nuläget!

• NovaAlexandra

hur gammal är han?

/mamma till världens bästa Sanna
  • hannabebe

Han är två år. Bor du i området?

NovaAlexandra skrev 2007-11-08 12:31:55 följande:
    hur gammal är han?
  • NovaAlexandra

ja, fast i masthugget, men det rä ju samma stadsdel. kompassgatans förskola är väldigt populär här. min dotter går inte där dock, den är bara för barn upp till tre.

/mamma till världens bästa Sanna
  • hannabebe

Vi bor i Nordostpassagen så då bor vi ju nära varandra. :) Jag tackar för ditt tips! Var går din dotter?

NovaAlexandra skrev 2007-11-08 12:43:31 följande:
    ja, fast i masthugget, men det rä ju samma stadsdel. kompassgatans förskola är väldigt populär här. min dotter går inte där dock, den är bara för barn upp till tre.
  • Tex mamma

om du är intresserad av ur & skur så finns det i alla fall två sådana förskolor i ditt område. den ena är utsikten i slottskogen. fast jag vet inte hur köerna ser ut. sök på friluftsfrämjandets sida för mer info.

lycka till

• hannabebe

Ur och skur är tilltalande (inte just idag kanske ;) men barnen gilar ju även regn!

Tex mamma skrev 2007-11-08 12:55:32 följande:

om du är intresserad av ur & skur så finns det i alla fall två sådana förskolor i ditt område. den ena är utsikten i slottskogen. fast jag vet inte hur köerna ser ut. sök på friluftsfrämjandets sida för mer info.lycka till
  • hannabebe
    JTB skrev 2007-11-08 13:37:43 följande:
    Jungmansgatan 55
    Tack för tips! Har ni barn där?
  • JTB
    hannabebe skrev 2007-11-08 16:32:53 följande:
    Tack för tips! Har ni barn där?
    Ja.
Svar på tråden Snälla snälla, finns det någon bra förskola i Linnéstaden med omnejd?