• TisseTiger

Kära Östersundsbor! Bevöver lite tips!!!

Min man ska till Östersund och jobba i tis-ons nästa vecka och vill att jag och lillen ska följa med. Så jag behöver tips om vad vi skulle kunna hitta på i centrala Östersund de dagarna. Isak är 15 månader snart och vi kan ju inte hänga på hotellet eller gå runt på stan i två dagar direkt.
    Jag har aldrig varit i stan förut så jag har ingen aning om hur det ser ut, finns det någon Öppen förskola vi skulle kunna titta in på eller ett badhus kanske.
    Alla förslag är välkomna!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Kära Östersundsbor! Bevöver lite tips!!!
  • Annamaja

Hej!!

Du har storsjöbadet som inte ligger så långt ifrån stan. Finns buss i centrala stan och tar ett par minuter med den om man inte vill gå. (du åker gratis på bussen med barnvagn) Sen finns det också jamtli som är ett museum för barn. Dom har även öppenförskola. Du kan kolla på www.jamtli.se för lite mer information

• TisseTiger

Tack Annamaja! Ska kolla in länken nu

• TisseTiger

Det blir jättebra, bara vi har något att hitta på så lillen får lite stimulans. Vi kan ju inte uggla på hotellet hela dagarna!
    Han älskar vatten så det blir nog absolut en tur till badhuset på tisdag och onsdag så var det ju Öppen förskola.
    Ska bli jättekul, tack igen

• moltaz

Jamtli är toppen om du har barn, vi har årskort och går ofta dit med dottern. Det bästa är att barnen får pilla på allt och leka med sakerna, de har dessutom en utmärkt lunchbuffé där du betalar 70 eller 75 kronor (mins inte exakt), barnet kostar 5 kronor per levnadsår så en ettåring får lunchbuffe för fem kronor, toppen!

• A med A och R
    Annamaja skrev 2007-11-07 20:53:47 följande:
    Hej!!Du har storsjöbadet som inte ligger så långt ifrån stan. Finns buss i centrala stan och tar ett par minuter med den om man inte vill gå. (du åker gratis på bussen med barnvagn) Sen finns det också jamtli som är ett museum för barn. Dom har även öppenförskola. Du kan kolla på www.jamtli.se för lite mer information
    Hejsan!
    Storsjöbadet,har dom inte stängt nu för renovering??
    Tipsar också om Jamtli, kul för barn!
    Att städa medans barnen är små är som att skotta snö medans det snöar....
Svar på tråden Kära Östersundsbor! Bevöver lite tips!!!