• Billy och Jag

glider din bäddmadrass?

det gör våran.. det är skitdrygt... verkar som att själva  resårbottnen är för hal eller nått. har testat med en sån där gummimatta som man har under mattor så de inte ska glida runt på golvet.. men det funkar inte.. Det ser ju så fult ut och det är tungt att dra den till  rätta utan att tömma hela sängen..

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Svar på tråden glider din bäddmadrass?
  • vaniljvisp

vår glider med=( Har ändå hästens så man förväntar sig att den inte ska göra de=/.. E väl för vilda när vi sover

• jennie ellie

Ja hela jävla tiden och jag har dyr

• Joico

är bäddmadrassen "sträv" (alltså typ bomull eller så) och resårbotten hal? prova isåntfall såntdär frotéöverdrag över själva sängen.. inte så snyggt men då stannar den, jag lovar annars kan du köpa lakansträckare och sätta på hörnen på bäddmadrassen och dra ner över hörnen på resårbotten :D

• Billy och Jag

Grrr..  undrar hur man kan förhindra det!?!? 

• josefsmamma

jag har överdragslakan från ikea som håller madrasserna på plats! kanonbra!!!

one happy camper
  • Billy och Jag
    Joico skrev 2007-11-07 23:54:38 följande:
    är bäddmadrassen "sträv" (alltså typ bomull eller så) och resårbotten hal? prova isåntfall såntdär frotéöverdrag över själva sängen.. inte så snyggt men då stannar den, jag lovar annars kan du köpa lakansträckare och sätta på hörnen på bäddmadrassen och dra ner över hörnen på resårbotten :D
    Thanx
    josefsmamma skrev 2007-11-07 23:56:40 följande:
    jag har överdragslakan från ikea som håller madrasserna på plats! kanonbra!!!
    Ska kika.
  • pajas01

våran förra madrass gled iväg.. och att ha ett sådant där madrass skydd va ju bara värre.. sto å svor varje gång jag skulle bädda för de blev bara trögt att få upp den, så de kastades sanbbt.. våran nya madrass glider tack å lov inte av =))

• Joico

mm froté är riktigt fult! men hur menar du att överdraglakanet gör att bäddmadrassen ligger kvar på sängen? :s

• josefsmamma
    Joico skrev 2007-11-08 00:04:55 följande:
    mm froté är riktigt fult! men hur menar du att överdraglakanet gör att bäddmadrassen ligger kvar på sängen? :s
    ja, mina gör det iaf
    Det gjorde de inte innan... spec.inte på sambons sida för han leker karatekid på nätterna
    one happy camper
  • Ölandstokan

Man kan lägga en bit av skumgummi under bäddmadrassen

Det är ett sådant man kan ha under sitt diskställ (om man nu har något)

Hoppas ni fattar vad jag menar, man köper det på en vanlig mataffär brukar så vid diskborstarna osv.

(¯`°?.¸ ♥♥ Madeleine ♥ Markus ♥ William ♥♥ ¸.?°´¯)
  • pajas01

för oss funkade de inte..nästan så man bara kunde titta på sängen så flyttade sig hela paketet..

och jag ligger jätte still när jag sover ändå vaknade jag av att jag låg på halva madrassen.. hel mysko.. mycke bättre med den nya sängen =))

• OMWF
    Joico skrev 2007-11-08 00:04:55 följande:
    Ja det finns ett resårband som man ska sätta fast under sängen till andra sidan av lakanet, skitpraktiskt.
Svar på tråden glider din bäddmadrass?