• Zandra25

Vilken locktång eller spolar är bäst?

Ni som tycker om att greja med håret med hjälp av locktång eller värmespolar, vilket märke är bäst? Jag har haft oturen att aldrig köpa någon bra. Är det någon som kan komma med ett bra märke. Tack på förhand alla som vill komma med ett bra tips..

• Svar på tråden Vilken locktång eller spolar är bäst?
  • AnnaGBG

Jag har locktänger och spolar i ALLA storlekar och av alla märken och alla är jättebra. Men det kanske beror på håret...?

• pajas01

för mig funkar inte locktång.. bara spolar..

locktången ah den gör lite men inte mer å de håller typ i 1 timma sen e de platt.. de spelar ingen roll hur jag/vi gör. gjorde de hos frissan en gång och ah de höll inte så vi fick göra spolar.. så jag har nog för tjockt eller tungt hår eller nått.. så nu äger jag en platttång för 400kr till ingen nytta..

• pajas01

kan ju säga att locktången e de ingen fel på .. den funkar kalas på mina kompisar..

• Emejli

Ha i läggningsvätska först i håret och locka sedan håret. (locktång, plattång, spolar)
    Oavsett hur du gör den, så rör INTE håret medans det är varmt, gör klart håret - låt det kalna och dra fingrarna igenom det bara. Sedan sprayar du med inpregneringsspray! :)

• AnnaGBG
    Emejli skrev 2007-11-08 02:23:48 följande:
    Ha i läggningsvätska först i håret och locka sedan håret. (locktång, plattång, spolar)Oavsett hur du gör den, så rör INTE håret medans det är varmt, gör klart håret - låt det kalna och dra fingrarna igenom det bara. Sedan sprayar du med inpregneringsspray! :)
    Impregneringsspray!?
  • Emejli
    AnnaGBG skrev 2007-11-08 22:15:32 följande:
    Impregneringsspray!?
    Haha, jaa. Eller vad de nu kan kallas. Vi säger så iaf (jag o min kompis, som är frisör)
    Det är ett spray som är just till för att fixera frisyren och gör så att allt ska hållas på plats..
  • AnnaGBG
    Emejli skrev 2007-11-08 22:51:27 följande:
    Haha, jaa. Eller vad de nu kan kallas. Vi säger så iaf (jag o min kompis, som är frisör)Det är ett spray som är just till för att fixera frisyren och gör så att allt ska hållas på plats..
    Ahaa, vanlig fixeringsspray alltså...? För jag undrade just hur ditt hår hade sett ut med IMPREGNERINGSspray...jag hade nog gissat på att det ramlade av...?
  • Emejli
    AnnaGBG skrev 2007-11-09 08:16:33 följande:
    Ahaa, vanlig fixeringsspray alltså...? För jag undrade just hur ditt hår hade sett ut med IMPREGNERINGSspray...jag hade nog gissat på att det ramlade av...?
    Hahaha :D:D
  • Anonym

Själv brukar jag använda mig av skummgunniklädda rullar. Nej dom är ej varma men då jag tvättat håret brukar jag ta litte läggningsvätska i hået sen rullar upp mitt blöta hår på dessa skummgummirullar (som finns att köpa på bland annat åhlens,konusum)sen låter jag oftas håert själv torka b vist det tat ju någar timar har bråttom tar jag hårtoken och kör över håret en stund.

Sen då jag plockar ut rullar har jag liten pute kilci med moss i håeret dessa lockar sitter kvar till jag tvättar håret i gen nästa gång.

Svar på tråden Vilken locktång eller spolar är bäst?