• mahja79

Hur tar jag av navelpiercingen? (Pinsamt att fråga..)

Ok, lite pinsam fråga: Jag har haft min navelpiercing, en vanlig silverring som sitter ihop med en liten knopp, i 7-8 år... Jag har liksom aldrig brytt mig om att ta av den. Men jag har heller aldrig vetat hur jag tar av den! Nu har jag hamnat i det läget att jag måste ta av den, jag är nämligen gravid i 16:e veckan.. Magen börjar växa :)

Det verkar ju inte vara så enkelt så att man bara skruvar på knoppen? Någon som vet hur man gör? Ska jag behöva klippa av den med tång? Förvånad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-12 13:23:20:
    Ringen är borttagen, med hjälp av sambo och två tångar! Tack för era tips!
  • Svar på tråden Hur tar jag av navelpiercingen? (Pinsamt att fråga..)
  • FruGustavsson

det borde vara så att du skruvar på kulan, däremot kan den sitta så hårt att du kanske behöver tvång för att få tag på kulan och kunna vrida den..

• Popsy

Tycker du ska sätta in en plaststav som är böjbar så slipper hålet växa igen. Jag hade det under hela min grav o tog bara ut den på förlossningen, sen tbx igen.

Älska mig mest när jag förtjänar det som minst för då behöver jag det bäst!!
  • wice

min navelpiercing skruvar man bara bort kulan på toppen.. men har du aldrig haft väck den på 7 år så får du nog ta i *ler*.. Jag är i vecka 15 men skall vänta lite till innan jag ta bort min sen skall jag försöka hålla hålet öppet genom att använda smycket varje dag någon timme..
    Lycka till

• mahja79

Tack för era svar, men alltså när jag skruvar på knoppen så rör den sig men inget händer.. :) Jag kanske tror att den rör sig fast den inte gör det.. haha.. När hon satte dit ringen så skruvade hon ju inte ihop den utan tryckte ihop den med något verktyg..

Jag ska prova igen när jag kommer hem. Tänkte väl också vänta ett tag tills magen blivit större, men vill förbereda mig på hur jag gör

Jag är tveksam på om jag ska ha kvar ringen sen så det är nog inte hela världen om hålet växer igen.

• Naijna

Haha skönt att höra att man inte är ensam. Får inte heller av min och har kanske haft den i 8 månader bara :p
    Får nog gå till piercaren och be om hjälp :)

• CherstinBovington

om det är en sån piercing att ringen har ett hål i den som kulan sitter i, så kan det vara svårt att få ur kulan, eftersom kulan har två små gropar i den, som ringen passar i. det du måste gra är att i princip dra bort kulan.
    är det en sån där ringen går in i kulan, måste du bända ut ringen. med en tång eller nåt.

• kim mi

du har väl en sån kula som inte är gängad, alltså spelar det ingen roll hur mycket du skruvar för den snurrar bara...
    Du har nog en sån kula med två små hål på vardera sida och då måste du dra på båda sidorna om kulan. Eller så tar du en sax och sätter precis intill kulan på ena sidan så att själva ringen hoppar ur det lilla hålet.

• mahja79
    Naijna skrev 2007-11-08 08:02:28 följande:
    Haha skönt att höra att man inte är ensam. Får inte heller av min och har kanske haft den i 8 månader bara :p Får nog gå till piercaren och be om hjälp :)
    Jag trodde jag var helt ensam om detta! :) Jag piercade mig uppe i Umeå och nu bor jag i Göteborg, så löser jag det inte själv så får jag väl gå till någån piercare här i Göteborg..
  • mahja79
    CherstinBovington skrev 2007-11-08 08:07:06 följande:
    om det är en sån piercing att ringen har ett hål i den som kulan sitter i, så kan det vara svårt att få ur kulan, eftersom kulan har två små gropar i den, som ringen passar i. det du måste gra är att i princip dra bort kulan.är det en sån där ringen går in i kulan, måste du bända ut ringen. med en tång eller nåt.
    kim mi skrev 2007-11-08 08:07:25 följande:
    du har väl en sån kula som inte är gängad, alltså spelar det ingen roll hur mycket du skruvar för den snurrar bara...Du har nog en sån kula med två små hål på vardera sida och då måste du dra på båda sidorna om kulan. Eller så tar du en sax och sätter precis intill kulan på ena sidan så att själva ringen hoppar ur det lilla hålet.
    Aha.. det kanske är som jag tror då. Jag får helt enkelt använda lite kraft när jag drar ut den.. Ska testa direkt jag kommer hem tror jag!
  • BulanOchJag

Jag har två varianter. Som en "banan" med en stor kula i ena änden och en liten i andra som man skruvar av. Sen en hel ring som sitter ihop med en kula. Den får man bända isär och plocka ur kulan.

• mahja79
    BulanOchJag skrev 2007-11-08 08:10:29 följande:
    Jag har två varianter. Som en "banan" med en stor kula i ena änden och en liten i andra som man skruvar av. Sen en hel ring som sitter ihop med en kula. Den får man bända isär och plocka ur kulan.
    Okej, det är variant nummer 2 jag har.. känns olite behagligt att behöva bända isär om man råkar dra lite för hårt. Vill inte slita sönder naveln.. Förvånad Men jag gör ett försök
  • mahja79

Skulle bara informera er att jag fått av ringen nu, med hjälp av min sambo + två tångar! Tack för era tips Flört

• Bollen82

Åk till en studio och be dom ta ut den! Kostar typ 50 spänn..
    Det kan göra rätt ont om man försöker ta loss den själv.. Det gjorde jag.. aj aj aj...

• Banana82

du ska ha en låsringstång, finns på typ claesohlsson, gjorda för just att öpnna liknade ringar

Det är skillnad på att ha tid med en annan människa och på att ha tid för en annan människa.
Svar på tråden Hur tar jag av navelpiercingen? (Pinsamt att fråga..)