Vibrationsplatta, någon som provat?
Ja som rubriken lyder: Någon som provat denna träningsform?
Vi kan nu få det som friskvårdstimme men man pröjsar ju själv så jag undrar om det funkar?
Någon?
Ja som rubriken lyder: Någon som provat denna träningsform?
Vi kan nu få det som friskvårdstimme men man pröjsar ju själv så jag undrar om det funkar?
Någon?
Ingen???
Ingen som vibbat sig i form?
Det är ju poppis enligt reklamer osv.....
Jag har inte gjort det själv men hört en som varit på det och tyckte det var bra.
Fler???
nope.
Hej har provat det en gång på min praktik.Tyckte det var bra.Styrketränar i vanliga falloch detta var jobbigt.Lär ge resultat om man använder den rätt..Tycker helt klart att du ska prova
Jag har vibbat & tycker det är skit kul & det känns verkligen
Tycker den är kanon då man kan träna, ha avslappning, mm på den. Den gör att det blir kul & träna tycker jag iaf
Har en väninna som jobbar på ett friskcenter där det finns, hon gjorde det 2 gånger i veckan och märkte att hon blev fastare i kroppen. Kombinerat med motionsträning är det nog bra! Jag ska med börja, för hon rekomenderade det så gott!
Ok då ska jag skriva upp mig!
Jag har läst att det ska vara bra, men samt så är inget av dessa påståenden bevisad, bl.a. att 10min= 1 timmes vanlig träning, att den ökar ämnesomsättningen osv.
Jag vill också pröva, nån som vet vart? Bor i stockholm.
Jag bor i Skåne så tyvärr
jag kör vibrationsplatta efter gruppträningen,bra träning och man får träningsvärk. några blir dock illamående och svimfärdiga av vibrationerna i huvudet så man bör göra precis som det står på gymet!
Jag har testat lite men tycker att det är så obehagligt, känns som om hela kroppen domnar.
Jag har testat men anser att det är för dyrt!
Här har ni en som vibbar
Jobbar som spinninginstruktör och har då alltså tillgång till även anläggningens vibbplatta...
Någon jag kan hjälpa till med?
O så bra!
Berätta allt, vet inte så mycket men är sugen på testa
Är det farligt att ptova om man har diskbråck?
1 och 1 är 3 skrev 2007-11-11 09:43:38 följande:
Vibbrationsplatta är något som används mycke i rehabiliteringssyfte...
Jag har en mamma som har MS och tack vara vibben kan hon idag gå och leva ett "normalt" lliv. Hon är för svag för att träna på gym, ingen balans och kroppen orkar inte hålla olika possitioner. Gruppträning finns inte i hennes värld!
Jag personligen ser det som ett kompliment till ordinarie träning. Folk som tror att dom ska ställa sej på plattan och bli smala och få muskler utan att behöva jobba, ja... LYCKA TILL! Hör av Er om ni lyckats....
Överviktiga och sjuka har däremot STOR nytta av den då man bygger upp musklerna för att orka/klara av andra typer av träning.
Genom att stå på vibbplattan får man inga stora muskler, man gör dom som redan finns mer uthålliga.
Så, ett kompliment till ordinarietråning vill jag säja! Men suveränt bra!
Har legat på latsidan några veckor nu men såhär såg en vecka ut för mej.
Måndag - Spinning i form av instruktör, 10 minuter vibb och en solning,
BELÖNING E VIKTIG!
Tisdag -
Onsdag - Spinning som deltagare
Torsdag - Körde jag ingen spinning igår tog jag den ofta här istället
Fredag - Styrka på gymmet samt 10 minuter vibb.
Lördag / Söndag - VILA!
Utöver detta så går jag nästan två timmar varje dag, ibland mer, beror lite på vädret Toppen med HUND.
Som ni ser är jag ingen träningsfanatiker, det finns MÅNGA på "mitt" gym som tränar MYCKE mer än mej. I mångas ögon tränar jag säkert alldeles för lite, i andras alldeles för mycke...
Den stora biten är väll igentligen inte träningen utan kosten... Hur äter ni?
Något mer ni undrar?
Lycka till! KRAM