• Anne69

Syns tidig graviditet vid VUL?

Kan man se om ett ägg är befruktat om man gör VUL mellan ÄL och BIM? Ser ju själv en rad saker vid VUL, te.x. slemhinnan, äggstockar och folliklar. Har ju aldrig varit gravid så jag undrar om det går att se en graviditet i mycket tidigt stadium? Eller hur ser det ut?

• Svar på tråden Syns tidig graviditet vid VUL?
  • Jezza

Jag var på vul på SU inför ivfbehandling bara några dagar innan bim och läkaren såg ingenting men sen så kom aldrig mensen och det visade sig att jag var gravid.
    Så det går nog inte att se så tidigt, de är ju experter på sahlgrenska!

• Avelyn

De gjorde ett VUL på mig i vecka 5.. det gick inte att se någon graviditet på mig trots ett plus på stickan. De kunde se en uppklarning. Det var allt.. att det ev var något.. men de visste inte vad. ( Gjorde vul pga misstänkt utomkveds ) en vecka senare kunde man se en graviditet på rätt plats.. Det kanske är olika.. men så lite såg de på mig...

• lilli2

Nej, de kan inte se så tidigt. BIM är den tidigaste punkten.

• pemi

De ser oftast inte en graviditet med vul vid BIM heller. Mellan v 6-7 någon gång så ser man på de flesta. Jag gjorde vuil vid graviditet pga blödningar i v 5-6 och då såg man inget, en vecka senare syntes hjärtat! Sen gick det iofs snett senare, men det är en annan historia.

pemi

• Vicke

ops blev lite knas där sorry... På mig såg dom i vecka 4 att det var en graviditet på gång. Läkaren såg gulkroppen... Och sen att livmodertappen var mycket känslig och att det blödde från den men det är nog individuellt skulle jag tro.

Svar på tråden Syns tidig graviditet vid VUL?