• Anonym (hjälp!)

ändrad menscykel efter missfall??

Hej!!
    Jag undrar om någon har koll på hur menscykeln funkar! Jag hade ett missfall för tre månader sen, fick min mens 39 dagar efter mf och nu har vi kört på för att lyckas bli gravida igen. Så kommer bim dagen, ingen mens och inget plus (brukar alltid ha 30 dagars cykel) testar igen på bim +5, ett fett minus!
    Har inga grav.symtom, lite molvärk ibland som att mensen är på G, men inget händer!
    Kan det vara så att min cykel har ändrats och att jag får mens en vecka senare? Har barn och då plussade jag ganska tidigt, så jag är nog ingen låghormonare heller...

• Svar på tråden ändrad menscykel efter missfall??
  • Jiie

Ja det kan den absolut ha gjort. Efter mitt mf så skenade min cykel iväg som tusan...

Lilleman - Alexander - Bäst Före 13/12
  • Anonym (hjälp!)

jie

hmm va trist...och jag vill ju inte ha 40 dagars cykler nu! Vilken lång väntan det blir då...har du lyckats bli gravid efter ditt mf?

• Myran 08

Det kan den nog göra. Jag fick mer regelbunden mens efter mitt missfall har en jätte konstig cykel innan.

• Jiie
    Anonym (hjälp!) skrev 2007-11-08 10:00:45 följande:
    jiehmm va trist...och jag vill ju inte ha 40 dagars cykler nu! Vilken lång väntan det blir då...har du lyckats bli gravid efter ditt mf?
    Min cykler blev ibland 10 veckor o upp till 13 veckor, helt hopplöst!

Men jag lyckades bli gravid efter 9 månader och nu är det 5 veckor kvar (som synes i in sidfot) tills han ska titta ut!!
    Hoppas du får ordning på det snart!
    Lilleman - Alexander - Bäst Före 13/12
  • Unna

Ja, cykeln kan ändras, men inte för alla. Men förändringar i menscykeln kan komma när som helst i livet, det är tydligen få som går genom livet med exakt samma cykel.

Jag fick mf i v5+5, blödde mer och längre än en vanlig mens, dock mindre mensvärk, skumt. Sedan kom ägglossningen exakt i tid som innan, i mitt fall på dag 21, har alltså 35 dagars cykel, en vecka längre än "standard".
    Jag blev gravid direkt! Är i v5+3 idag, gissa om jag är nervös! Hoppas du plussar snart!

• Anonym (hjälp!)

Åh grattis till er!!
    jie: hoppas bebin kommer på bf, så du slipper vänta!

Unna: Fick missfall i samma vecka som du, blev gravid på första försöket, har ett barn också som kom till på första försöket så jag trodde det skulle bli enkelt nu! Men men ...dessutom så vet jag inte exakt när min ägglossning kommer, har aldrig funderat över det och inte provat äl-stickor och sånt!
    Men om min cykel ändrats har vi nog prickat in fel dagar! Får väl ligga varannan dag hela månaden då! (då blir sambon glad också he,he)

Svar på tråden ändrad menscykel efter missfall??