• FMEmbla

Går det att ta bort en långsida på IKEAs spjälsäng SNIGLAR?

Precis som rubriken lyder:
    Går det att ta bort en långsida på IKEAs spjälsäng SNIGLAR?

Är den tillräckligt stabil om man gör det?

Skulle vilja kunna skjuta den intill vår säng och samtidigt höja botten så den kommer i jämhöjd med vår säng.

Nån som testat hur det funkar?

• Svar på tråden Går det att ta bort en långsida på IKEAs spjälsäng SNIGLAR?
  • Jiliz

Det där har jag faktiskt oxå funderat på. Jag tänkte göra såhär: Botten sitter fast på kortsidorna o om man tar bort ena långsidan o fäster en planka i samma höjd som botten så kommer inte sängen falla isär. Har inte testat än men den borde bli lika stabil.
    Hoppas bara att det funkar

• Tristanya

har också funderat på det.. men lär ju som Jiliz skriver gå att bygga om lite huvudsaken är ju att man ser till att allt sitter fast ordentligt så bebisen inte åker i golvet!

• FMEmbla

Det skulle ju iofs vara skönt att SLIPPA bygga om.

Så, ingen som vet om det funkar utan ombyggnad?

• Vi ska bli tre

NEJ, det går inte på Sniglar eller någon annan spjälsäng på IKEA. Tyvärr.

Själv valde jag en Brio Moon istället. Mycket snyggare och stadigare. De har två andra sorter med nedfällbar sida på Babyland. Kan rekommendera att kolla dom till alla som har problem med ryggen!

Längtar efter att bli mamma!
  • Kluvenflicka

Vi ska bli tre skrev 2007-11-08 10:50:16 följande:

NEJ, det går inte på Sniglar eller någon annan spjälsäng på IKEA. Tyvärr. Själv valde jag en Brio Moon istället. Mycket snyggare och stadigare. De har två andra sorter med nedfällbar sida på Babyland. Kan rekommendera att kolla dom till alla som har problem med ryggen!
    På de nya Ikea sängarna går det visst att ta bort långsidan..Kolla deras hemsida så får du se..Däremot de gamla gick de inte på..Finns numera två stycken som det funkar på..(dock inte sniglar)
  • jakey

Jag tyckte det funkade bra med sniglar, vi tog bort långsidan och band ett snöre mellan sängbenen (top och botten påspjälsängen)så att de inte kunde åka isär och släppa ner botten...det är ju inte så jättelänge man har den intill sängen...

• Lillevida

Ja, de borde gå. För de gjorde jag med sängen till min dotter, som nu är 10 år!! O de var inte ens en ny spjälsäng..

• Vi ska bli tre
    Kluvenflicka skrev 2007-11-08 10:52:08 följande:
    Vi ska bli tre skrev 2007-11-08 10:50:16 följande: På de nya Ikea sängarna går det visst att ta bort långsidan..Kolla deras hemsida så får du se..Däremot de gamla gick de inte på..Finns numera två stycken som det funkar på..(dock inte sniglar)
    Nä Kluvenflicka, det är alldeles riktigt det du skriver. Jag kopplade frågan till NEDFÄLLBAR sida, för det går inte på IKEA-sängarna. Att ta bort en hel sida permanent funkar förstås! Sorry!
    Längtar efter att bli mamma!
  • Tiramisú Con Amore

Vi har haft samma funderingar kring detta och jag tror att det kan funka bra, men kanske att man måste bygga om den lite då så att den blir stabil

ღ ♥ ღ Vi väntar en POJKE med BF 5/1-08 ღ ♥ ღ
Svar på tråden Går det att ta bort en långsida på IKEAs spjälsäng SNIGLAR?