• MaryJane

Hjälp snälla!

Nu har jag och min sambo försökt att bli gravida i ett år (fick ma för ett år sen, har försökt sen dess). Jag har testat med äl- stickor och jag har haft äl, men det tar sig aldrig. Min sambo vill att vi ska gå och kolla oss, men jag vet inte vart! Vi bor i Örebro, någon som vet hur man gör när man vill testa sig,vart ska man ringa osv?

Tack för svar!

• Svar på tråden Hjälp snälla!
  • Fiaflopp

Ring kvinnokliniken i Örebro först...du kan ju ta reda på om det finns privat fertilitetsklinik också...sök på nätet i din närhet!
    Lycka till

• Xantippa

Hej!
    Är också Örebroare. Här finns det hjälp att få på fetiliutetsenheten på USÖ (tel: 019-602 18 95). Det finns inget privat alternativ i stan. Ungefärlig väntetid är för närvarande ett halvår. Landstinget bekostar tre fulla försök om man uppfyller deras kriterium.
    Lycka till i massor! *kram*

• MaryJane

Xantippa
    Vad är deras kriterier?

• Jola

Jag är också Örebroare och det finns visst privat hjälp att få. Vi går privat hos gynekologerna på stortorget. Hos en läkare som heter Esse Holmgren. Jättebra! Ingen väntetid alls. Lite dyrare såklart men det är det värt för att slippa vänta. Jag ringde till USÖ i Jan för vi ville komma för utredning och vi har inte fått kallelse än. Tröttsamt! Men det är ju så klart en ekonomisk fråga. Annars rekomenderar jag absolut privat. Nu är vi utredda och klara och jag börjar spraya för IVF imorgon. Lycka till.

• Jola

Vi betalade 500:-/besök. Spermaprovet kostade 800:- och förbehandlingen till IVF kommer att kosta 1500:-. Men när man har kommit så långt och om det blir aktuellt med IVF för eran del. Så kan man ju bestämma om man vill göra den delen privat eller inte. I min presentation står det hur många gånger vi har varit där.

• Anne69

Vi kommer försöka skrapa ihop pengarna till privat försök eftersom vi inte orkar vänta. Åldern gör ju sitt till - jag är 36 och min man 40 så vi har inte jättelång tid på oss. Hinner vi sen fram i landstingskön innan jag är 38 och om vi inte har lyckats privat så tar vi kanske en sväng till.

Svar på tråden Hjälp snälla!