Kamomillte??
Har försökt få fram om jag kan dricka kamomillte... Men på vissa sidor står det att man inte ska använda kamomill och andra rekommenderar det mot illamående??? Någon som vet?? Är tidigt i grav,v 5+3.
Har försökt få fram om jag kan dricka kamomillte... Men på vissa sidor står det att man inte ska använda kamomill och andra rekommenderar det mot illamående??? Någon som vet?? Är tidigt i grav,v 5+3.
Ingen???
Prata med din barnmorska.
Har inte sett ngt om det på livsmedelsverkets rekom. så då tror jag det måste vara okej att dricka!
Sen jag var liten har min mamma alltid bett mig dricka just kamomillte när jag mådde illa kommer jag ihåg. Eller om jag hade nån enklare ögoninflamation, då skulle man doppa bomull i te och lägga på ögonen! Riktig gammal husmorskur! Så det är säkert bara hälsosamt, och naturligt!
Min BM rekomenderade kamomilte och mint-te mot illamåendet
ja kamomill te är ju bra...det innehåller ju inget koffein heller va?
Pepparmints the/doftolja i lampa ska va bra. Det finns också ingefärsthe i matvaruaffärer.
Tack för era svar!! Då vågar jag dricka mitt kamomillte. Är smått beroende av det och dricker några koppar om dagen! Gjorde så även innan graviditet...
Tur är att jag ännu inte är illamående, så av den anledningen behövs det inte än... Men jag tror att jag då kommer dricka Yogites Ingefära och citron te!! Mums!!!
Jo du får dricka kaffe men dom rekomenderar 3 koppar om dagen...
//Millan
ahh... gött, då är det lugnt!
Tack för svaret!
Jag antar att mina 15 koppar te om dagen borde bytas ut mot att köra de flesta grönt te då...
Ja eller rött eller örtte...
Jag är helt såld på Nypon te mums...
//Millan
Har druckit camomillte varje dag, har inte hört nåt om att man ska undvika det... Pepparmintste ska vara bra för matsmältningen har jag hört..
Hej
någon kan svara på min frågar !
Hur många koppar ska man dricka per dag utan att få någon biverkning .
kan jag ta tre koppar om dagen eller det är för mycket . Var snäll svarar mig .
mvh
Lina
Hej
någon kan svara på min frågar !
Hur många koppar kamomillte ska man dricka per dag utan att få någon biverkning .
kan jag ta tre koppar om dagen eller är det för mycket? . Var snäll svarar mig .
mvh
Lina