• Mysluvan

Större barn är det taskigt med overall då?

Måste bara fråga er med större barn har de overall eller termobyxer + jacka?
    Min son är 9 år och vill ha overall han fick ny förra året och den är inte ett dugg sliten och passar perfekt i år med.
    Jag tänker att vill han ha den så får han gärna det så köper jag en ny vinterjacka till han som han kan ha när det blir för varmt med overallen.

Nu till saken en del människor verkar tycka jag är taskig som tar på honom overall när han är så stor.. Men han vill ju ha den och det är onekligen praktist i pulkabacken osv.

Vad tycker ni ska jag inte låta honom använda overall för att han är för stor?

Är det värt att rätta stavfel? Eller förstår du ändå..
  • Svar på tråden Större barn är det taskigt med overall då?
  • Atikin65

Självklart ska han kunna använder overall om han gillar det....

• blackangel

det är klart han kan ha overall i år om han vill det.

• Hädvigg

Vill han själv ha overall är det väl inga problem?

Om ahn har jacka till kan han ju själv välja.

• Mysluvan
    Atikin65 skrev 2007-11-08 13:12:15 följande:
    Självklart ska han kunna använder overall om han gillar det....
    Ja jag tycker ju det med dessutom har han en snygg svart overall som inte är det minsta barnslig.
    Men ändå får jag kommentarer som Åhh men Anna ska du verkilgen utsätta honom för det?

Utsätta honom för vad? Att vara varm och kunna leka ute?
  • 2007 Mamma

Jag tycker absolut att han ska få ha overall om han vill det! Det är väl mer taskigt att inte låta honom ha något som han har & vill ha! Strunta i vad andra tycker, bara din son är nöjd så är det väl bra!
    Jag har två bonusbarn som oxå vill ha overall och de får de gärna ha... Jag gillade det själv oxå när jag var liten, tyckte det var obehagligt när de kom snö innanför jackan.

• Me o Mike

Hmm jo klart det ska va skönt och om han dessutom VILL ha det!! Men kanske att nån är elak!! Barn i JUST den åldern kan va hemska när det gäller vissa grejer!

• Jossebell

han vill ha overall och då tycker jag att han absolut ska få ha det. Jag ser inget fel alls i det, det finns ju overaller i alla storlekar. Min man har en när han skottar och det är svinkallt. Men då råkar det heta skoteroverall.

• LyNxQ

Låt han ha overall så länge han vill!
    'på min tid' hade vi overall åtminstone hela mellanstadieperioden..

• Mysluvan
    MulleNuh skrev 2007-11-08 13:15:05 följande:
    Hmm jo klart det ska va skönt och om han dessutom VILL ha det!! Men kanske att nån är elak!! Barn i JUST den åldern kan va hemska när det gäller vissa grejer!
    Jag är inte så orolig för det han har ganska mycket skinn på näsan. Är mer orolig för taskiga vuxna isåfall..

Och vill han inte ha den så får jag väll köpa termobraller då.
  • 2007 Mamma
    MulleNuh skrev 2007-11-08 13:15:05 följande:
    Ska ens barn av den anledningen inte få ha ngt de tycker är skönt??!!

Nä låt han ha den och ångrar han sig så är det väl bara att köpa ett par termobyxor till jackan!
Svar på tråden Större barn är det taskigt med overall då?