• Anonym (Alkohol?)

Hur snabbt går det ur kroppen?

Hej!

vet inte om jag lade det rätt men vill vara anonym..

Ska åka till en annan stad och parta lite på lördag. Funderar på att ta bilen, men då blir kruxet när jag kan köra dagen efte utan att det är någon fara att man ska ha alkohol kvar i kroppen.

Jag dricker "normalt" en festkväll 5-6 öl 5%. Väger lite mera än normalt och är normallängd för tjej. Om man slutar dricka vid 23-tiden kanske...

Frågan är då:
    När kan jag köra bil på söndag?

• Svar på tråden Hur snabbt går det ur kroppen?
  • marjalena

Läste i en broschyr från systembolaget att en burk (50 cl) starköl tar 4,5 timmar att gå ur kroppen. Så 6 starköl borde ju då ta ca 27 timmar från det att du börjar dricka.

• k a t t a

Googla "spritdator" så får du upp en sida där du kan fylla i lite om dig själv och få reda på när du kan köra.

• Anonym

Uppskattningsvis runt 17 tiden nästa dag säger min sambo som haft körkort i 12 år.

• k a t t a

En kvinna som väger 80 kg ska vänta 16 timmar efter att hon druckit 6 stycken öl med alkoholprocent 5.

• Honey Boo

hade föresten nästan varit mer passande om du lagt detta under rubriken "Missbruk"....

• Anonym (Alkohol?)

Tack för alla svaren!
    Brukar inte köra dagen efter om jag druckit ens en öl, men nu är det så dåliga tågförbindelser dit jag ska på fest så det blir skönast med bilen..hmmm..

• Anonym (Alkohol?)

Njaaa..missbruk tycker jag inte passar in riktigt på mig
    Det handlar ju liite om kroppen iaf

• Honey Boo

Ja, fasst när jag tittade på vilka rubriker som fanns så tycker jag det nästan varit lite roligt om den legat där under!

Hoppas du får en trevlig fest och kör nykter hem!

• Anonym (Alkohol?)

Honey Boo skrev 2007-11-08 17:44:44 följande:

Ja, fasst när jag tittade på vilka rubriker som fanns så tycker jag det nästan varit lite roligt om den legat där under! Hoppas du får en trevlig fest och kör nykter hem!
    Aha, oki *haha*

Jag har bestämt mig för att bara dricka 3 öl och kunna köra på eftermiddagen. Inte värt att kånka på tåg så för att kunna dricka 6 öl
Svar på tråden Hur snabbt går det ur kroppen?