• feather

Är det bara jag som har en väldigt missnöjd 7 veckors bebis??

Hej!
    Tycker väl att livet har börjat falla på plats igen efter den enorma omställningen att få barn..

En sak som jag undrar dock är om era 7-8-9 veckors bebisar är glada och nöjda barn.
    Jag försöker göra allt och ingenting för min dotter men hon är ändå mest missnöjd stora delar sin vakna tid, det känns så trist att hon inte är glad när hon är vaken, det blir till att bära runt henne typ hela tiden...
    Fler med samma erfarenheter eller någon som har någon ide om vad man kan göra??

Så tacksam för svar och hjälp!!

Feather

• Svar på tråden Är det bara jag som har en väldigt missnöjd 7 veckors bebis??
  • Druttan

Jag trodde väl också att jag skulle få ett gladare barn. Iallafall Cajsa kräver ganska mycket sömn och är hon trött så blir gnällig! Jag tycker också att jag bär runt henne mest för hon blir lätt uttråkad har jag märkt. Det liksom gäller att leva efter hennes vilkor

• Aldeburgh

Hej!

Har också en 7-veckors som är mycket gnällig och missnöjd. Har nog dock börjat bli lite bättre den senaste tiden. Men här är det också mycket bärande (bara bärande kanske...) som gäller. Den sista tiden har jag dock börjat köra med napp när det blir för mycket gnäll, fungerar bra ibland. Nu har lillkillen dock börjat kunna ligga lite för sig själv ibland på en filt eller i sitt babygym eller sitta i sin babysitter. Men visst är det svårt, man vet inte riktigt vad man skall göra och man känner sig som en dålig förälder när ens barn bara är missnöjt hela tiden. Använder du napp någonting, och i sådana fall när och på vilket sätt? Tycker det är jättesvårt det där med napp, känner mig rätt kluven till det, vill ju inte trycka in den i tid och otid direkt.

• Bubbelbi

Kanske känner hon din frustration och blir orolig? Hur är hon med pappan?
    Vad brukar du göra med henne när hon är vaken och inte äter? Leker du med henne, pratar, sjunger?Vad säger de på BVC?

• feather

Hej Igen

Bubbelbi: Hon är lika gnällig med pappan, när hon är vaken så pratar/sjunger vi, är i babygymet eller bara ligger o kikar i babysittern...Har inte rådfrågat de på bvc än, ska göra det.

Aldeburgh: Jag ger henner napp när hon ska sova eller är trött, eller extremt gnällig: alltså nästan jämt...

feather

• Bubbelbi

Kan ju vara överstimulerad eller bara trött? Min Elva är superenergisk liten 7-veckorsdam och vill bli stimulerad hela tiden. Men detta resulterar ju också i att hon blir dötrött på nolltid och då gnällig och ledsen. Det enda som hjälper då är att bära henne i "flygplans-ställning" och gå med raska steg i lägenheten fram och tillbaka tills hon somnar eller blir nöjd igen. Blir helt hysterisk om man lägger ned henne, stannar eller försöker ändra ställning.
    men har hon väl sovit en stund vaknar hon pigg poch glad och ligger o jollrar.

Tycker du ska prata med BVC om inget hjälper. Hoppas det ordnar sig.

• joi

min lilla tjej var också väldigt missnöjd vad man än gjorde från födseln och tills hon var 9v. Är nu 10v och mn har märkt stor förändring på bar den här veckan. är inte alls lika missnöjd som innan utan ler och jollrar när man ligger med henne i sängen. helst vill hon bli buren och gå och titta på saker. men som sagt fram tills nu var hon alltid missnöjd nästan oavsett vad. talade med min bvc och hon sa att vissa barn är lite mer missnöjda än andra trots att de mår bra, medans vissa barn skrattar och är nöjda hela tiden.
    det kommer ordna sig så du behöver inte vara orolig.
    Lycka till

• Förhoppningsfull

Min lilla 7-veckors är ganska nöjd med livet just nu. Det beror nog mest på att han precis lärt sig suga på händerna, det kan han ligga och göra ganska länge nu. Han gillar också att sitta i babysittern och leka med gymmet ibland. Han håller helt klart på och övar på att hantera händerna. Men det är klart att det är mycket bära. Han vill inte göra samma sak för länge och sjalen är inget vidare längre. Så bäbisbjörn har blivit vår bästa vän. Den är alltid med och det fungerar fint för oss. Med lilla älsklingen i björnen kan jag tex diska eller som nu sitta en stund framför datorn.

• linhen

Min 9-veckors är en extremt glad liten kille. Det räcker med att titta på honom så skrattar han! Han är stark i kroppen ville för några veckor sedan börja använda benen. Nu står han för jämnan och blir lite irriterad om han måste ligga ner. Din tjej kanske också vill träna sina färdigheter?

Svar på tråden Är det bara jag som har en väldigt missnöjd 7 veckors bebis??