• challis77

Östradiol, E2 prov, vad ska värdet vara?

Jag undrar om det är någon som vet hur värdet på E2 skall ligga, eller om någon har en länk till någon lista. Har letat runt men hittar inget.

Jag tog ett blodprov efter 3 veckors sprayning med suprecur.
    Då var värdet 125.
    Läkaren sa att det skulle ligga runt 100, helst lite under men om man har PCO (som jag) kunde det vara lite högre. Samma kväll fick jag börja spruta med puregon 150 E

Sprutdag 7 testade jag mig igen och då låg mitt E2 på 2145. Är det bra? Vad skall det ligga mellan för värden ungefär?

Visst skall man ta ett till prov senare, vilken dag brukar det vara och vad skall värdet vara på då för att vara bra?
    /Challis

• Svar på tråden Östradiol, E2 prov, vad ska värdet vara?
  • Bakverk

Det låter som ett bra värde. Jag hade runt 2000 vid mitt första IVF vid första kontrollen. Jag vet inte vad övre värdet ska vara på vid ÄP. Men runt 10000 kanske...Inte 20000 för då är man överstimulerad...Vet inte om du blev något klokare nu??

• challis77

Tack bakverk.
    Men är det ingen som sett nån lista där det står typ

dag 1 0-150
    dag 2 40-225
    dag 3 75-310
    ....
    dag 7 1800-2500
    dag 8 2000-2900 tex???

Har googlat som en galning men jag hittar ingen sån lista eller tabell...

• Ma Lu

Jag tycker ett värde på drygt 2000 låter väldigt bra! Jag har inget eget exempel eftersom jag själv båda gångerna blev överstimulerad och hade E2 på nästan 7000 resp ca 5000 på dag 7 men jag tycker att jag minns att folk brukar få ok på värden på runt 2000

E2 "ska" vara under 10 000 vid äggmognadssprutan för annars riskerar man skyhöga värden när man tar sprutan! Det är väldigt olika hur månag prov klinikerna vill ta. Min klinik t.ex. tog bara ett prov dag 7 och om det såg bra ut bestämdes ÄP då utifrån värdet och vul-bilderna med folliklelstorlekar. Men jag fick då förstås gå på två-tre extra blodprover och vul innan ÄP spikades. I våras tror jag mitt E2 hade gått ner till ca 7000 samma dag som jag tog Ovitrelle i våras men nu togs sista provet dagen innan och då var det ännu uppe i 11 000 och då fick jag alltså vänta en dag till utan sprutor (s.k. coasting eller surfning).

Det kommer gå bra för dig ska du se Lycka till!

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
Svar på tråden Östradiol, E2 prov, vad ska värdet vara?