• Binis

Hur göra sittvagnen mjuk och mysig nu till sommaren?

Jo, min lilla flicka på 8,5 månader gillar att ligga på sidan i vagnen när hon ska sova. Problemet är att jag tycker att det är sååå hårt i sittvagnen, komma från den mjuka liggvagnen in i den hårda sittvagnen, helknäppt tycker jag.

Nu när det har varit lite kallare så har jag tagit en mjuk och tjock filt, vikit den i tre delar och gjort hål för selen men frågan är hur man ska göra i sommar.

Har en emmaljunga vagn och har en allroundåkpåse till den som jag aldrig använt, tycker inte om den + att den är ju inte alls mjuk.

Vad har ni för planer???

• Svar på tråden Hur göra sittvagnen mjuk och mysig nu till sommaren?
  • Klatermaja

Har inte barn själv ännu, men kan du inte ta en feecefilt eler en skön flanellfilt och göra samma sak med hål i?

• anne82

det finns ju sittdynor till sittvagnar.
    jag har ingen sittdyna själv nån mer.pojken är 15 mån.

• Ami755

Jag tänkte eventuellt lägga någon tjockare handduk,i ett påslakan kanske..Men har ej ännu testa om det funkar. Min vilde kommer ju behöva selen och det kan ju bli problem... Jobbigt till sommaren när det blir varmt och sitta i vagnen som är klädd i syntet..Har oxå emmaljunga.Annars får han väl ha nåt och sitta på bara..

• Binis

En sittdyna är ju det som är om man tar bort överdelen på åkpåsen men den är jättetunn, inget mjukt alls.

Tror ni inte att det blir för varmt om man tex tar ett lakan över filten som jag har i???

• AnnaLuleå

Vi köpte ett billigt "ludde" skin på Ikea och gjorde hål för selen och hade i vagnen. Då blev den mjuk och gocig och det gav bra ventilation kring barnet på sommaren. Inte alls varmt och klibbigt som man kunde tro. Nu i vinter har det dock tjänat mest i pulkan.

• Lilo

Jag rekommenderar oxå lammskin... det är mjukt o gosit o värmer när det är kallt samt kyler när det är varmt :)

• Binis

Tycker att det är jättemysigt och fint med lammskinnmne sambon håller inte med mig Tycker att det är jättefult så det går bort. Vill ju gärna att han ska tycka att det är fint också

• väntar o längtar

Vet inte hur det är med Emmaljunga men Brio har en extra tjock sittdyna man kan köpa till vagnen. Då blir det mjukt och skönt.

• Johnna

Har en Emmaljunga Crossway. Har köpt en extra sittdyna till den, vilket är jättebra - blir mjukt och ombonat samtidigt som den är lättare att tvätta. Rekommenderas!

• mossan

jag har tagit en fleezefilt o vikt den dubbel har dock inte gjort hål för selen vilket gör d lite krångligt faktiskt.. men annars funkar det bra o d e mindre hårt..

Svar på tråden Hur göra sittvagnen mjuk och mysig nu till sommaren?