• mammalen

dagersättning a-kassa

så här står det på handles a-kassasida:

Vad är högsta dagpenningen?
    Högsta dagpenningen är för närvarande 680 kr/dag. . För att få den högsta dagpenningen krävs att man har haft en månadslön på i genomsnitt minst 18 700 kronor då ersättningen ligger på 80 % och 21 372 kr vid 70 %

Vad menas med det?? att månadslönen ska vara på minst 18700 eter att ha dragit bort 20%?? eller vad...

• Svar på tråden dagersättning a-kassa
  • Stugan
    mammalen skrev 2007-11-08 21:18:49 följande:
    så här står det på handles a-kassasida: Vad är högsta dagpenningen? Högsta dagpenningen är för närvarande 680 kr/dag. . För att få den högsta dagpenningen krävs att man har haft en månadslön på i genomsnitt minst 18 700 kronor då ersättningen ligger på 80 % och 21 372 kr vid 70 % Vad menas med det?? att månadslönen ska vara på minst 18700 eter att ha dragit bort 20%?? eller vad...
    jag tror det menas med att har du haft en lön på 18.700 inna skatt så får du 80% av den summan.
    så tror jag iallfall.
  • Tulpanblomman

Jag tjänade över 21 500 och jag fick 680 kr hela min ersättningsnivå 300 dagar jag fick alltså 680 med 80% 680 med 70% och 680 med 65% det kanske är så det menas på handels hemsida för annars är det ju så att ersättningen sänks när det gått ett antal dagar men kommer man över en viss inkomst så får man samma ersättning hela perioden på 300 dagar

• Freya den fagra

nejnej Tulpanblomman det stämmer inte, men man räknar på din "daglön" från arbetet innan, och då slår man i ersättningstaket på alla nivåer.

man räknar ju inte 70% på din dagersättning utan på din daglön alltså.

Svar på tråden dagersättning a-kassa