• Rulltrappa

varför har folk så svårt att smälta några hårda ord?

läste precis i en tråd där någon skrev att "jag skulle minsann aldrig acceptera att någon kallade mig idiot" eller något i den stilen.

men liksom, VARFÖR? vad spelar det för roll?

min livskamrat får ur sig sina aggressioner genom att skrika "fitta" och "hora" och "håll käften" ett par gånger om han blir irriterad på mig, men varför ska man behöva ta så illa vid sig att man blir grinig tillbaka? borde man inte veta det bara är fråga om tillfälliga aggressioner och ord, varför är det så fel att ignorera något som man vet att den andra inte menade något illa med?

• Svar på tråden varför har folk så svårt att smälta några hårda ord?
  • idiblon

Därför att folk ska ha något att hänga upp sig på istället för att se och ta till sig de verkliga problemen...

• Majuni

Håller med... men fitta och hora är att gå över gränsen tycker jag.. Skulle inte vilja att någon skrek det till mig!

• gullican

Tja, det spelar roll såtillvida att det är respektlöst helt enkelt. Kan man inte diskutera eller gräla utan att använda kränkande detsättande ord så har man problem. Likaså om man tappar kontrollen över sig själv så att man blir så förbannad och agressiv att man inte kan styra vad man säger.

Det är inte okej helt enkelt

• Miss Cee

För att det är rätt barnsligt att inte kunna avhålla sig från att häva ur sig sådana saker. Samt att det är respektlöst. Varför ska jag ta att den som påstås älska mig använder mgi som avskrädeshög när han aldrig skulle göra det mot chefen/arbetskamrater/polare/mamma? Varför ska jag behandlas sämre än andra?

Visst kan man bortse från någon som vid något tillfälle säger något förhastat, som personen sedan ber om ursäkt för. Men nej, jag skulle inte acceptera att någon började bete sig som en tonåring så fort han var sur..

• Butterscotch

Hur kan man tycka att det är ok att ens partner kallar en för fitta? Det förstår jag verkligen inte.

Om någon jag inte känner skriver något hårt ord i en tråd här skulle jag dock inte bry mig. Dock har jag svårt att respektera den som inte klarar av att uttrycka sig som en vuxen människa utan måste använde köns- och svärord för att uttrycka känslor. Omoget (och otrevligt förstås).

• Goliz

Tycker inte att det är ok att anv. ord som din sambo när han är arg. Det låter väldigt illa. Det blir sån hård shargång (eller hur det nu stavas)

• Fommpen

Är det inte helt uppenbart att man inte vill bli kallad en massa otrevliga saker?
    Håller med ovanstående. Man måste kunna diskutera/gräla utan att säga en massa dumheter!

Vilda och Adam 22/12-06
  • Pirog

jag kallar inte min man för så fula saker och han kallar inte mig för sånna saker, sen kan vi vara osams och skrika på varann osv, men utan sånna respektlösa ord.

• Rulltrappa

men ligger inte problemet hos en själv om amn tar illa vid sig?

(tycker inte att det är särskilt grovt språk, så länge det inte finns barn i närheten vrålar jag det gärna själv nar något går åt helvete... det kanske är en fråga om att anse sig vuxen eller inte isf.)

Svar på tråden varför har folk så svårt att smälta några hårda ord?