vi har varit på Gran Canaria och Fuerteventura
på GC bodde vi en vecka i Puerto Mogan ( som hotten nämnde). På Fuerteventura bodde vi i Corralejo.
vi har åkt en dagstur på Lanzarote också och sett lite av den ön.
När vi var på Gc åkte vi en dag till Puerto Rico och jag säger ALDRIG MER!!! så turistigt, ingen charm ....nej verkligen inte nåt i vår stil.. vi tröttnade inte alls på Puerto Mogan på en vecka. det var lugn och stilla, fin strand. lugn och ro, men inte dött! det är däremot inte så mkt barnfamiljer som åker dit. ganska mkt pensionärer faktiskt. men vi trivdes och är ni inte typen som vill ha hålligång utan mer avkoppling, då kan jag rekommendera det.
på fuerteventura åkte vi en dag ner till Jandia. och om man ska jämföra Corralejo och Jandia, då rekommenderar jag Corralejo. stranden är inte lika fin där, men det är charmigare. och så har du nära till de oändliga sanddynorna LAs Dunas.. de är härliga!
fick jag välja att åka tillbaks till GC eller Fuerteventura igen så blir det nog Fuerteventura. men helst av allt skulle jag vilja testa nån av de mindr öarna...La Gomera verkar ju häftig..
Bäst att åka med spädbarn till är nog ändå Puerto de Mogan!!! jag rekommenderar det stället.. vi bodde i lägenhet Las Mangueros.. superfräscht stor lägenhet med riktigt kök. i stort sett "egen pool" eftersom det inte låg så många vid poolen på det lilla hotellet. kan rekommendera hotellet också.