• Maijlo

Vilken kanarieö är bäst enligt dessa kriterier?

Vilken kanarieö är bäst enligt dessa frågor? Skriv svaret efter varje fråga. (Alltså, klipp ut frågorna och skriv svaret efter)

1. Vilken ö har häftigast naturupplevelser? Beskriv!
    2. Vilken ö har bäst stränder? Hur är dom?
    3. Vilken ö och plats är lugn och trivsam?
    4. Vilken ö är bäst för en spädbarnsfamilj?
    5. Vilken ö har bäst shopping och var då?

TACK PÅ FÖRHAND!!

• Svar på tråden Vilken kanarieö är bäst enligt dessa kriterier?
  • FruGustavsson

Jag har varit på Grand Canaria 2 gånger,, så detta är bara den ön..
    1. Vilken ö har häftigast naturupplevelser? Beskriv!
    Vi hyrde bil och åkte upp i bergen, jätte fint, häftigt och läskigt. Vi plockade jätte barr, kottar och frö skidor som vi tog med hem..
    2. Vilken ö har bäst stränder? Hur är dom?
    Stränderna Maspalomas & Playa del Ingles är sådär turistiga.. det är en mini öken som binder dessa stränder samman..
    3. Vilken ö och plats är lugn och trivsam?
    Beror på vart du åker.. arguinneginn eller hur det nu stavas är en liten fiskeby som är jättemysig, puerto rico är oxå lite mindre..
    4. Vilken ö är bäst för en spädbarnsfamilj?
    alla sunwing resort hotell
    5. Vilken ö har bäst shopping och var då?
    På Grand Canaria har de bra shopping i anslutning till Playa del Ingles

Åker ni snart? Vi firade nyår på Grand Canaria, det var helt sjukt mycket fyrverkerier, höll på i 1½ h, hur vackert som helst..
    Trevlig resa!

• Maijlo

Vad snällt att du skriver! Vi har inte bestämt oss för om eller när vi ska resa, men jag är så sugen. Tack för tipsen!

• hotten

1. teneriffa har aktiv vulkan, om det intresserad, å linbana...
    2. gran canarias amadores, poerto mogan och anfi har vit importerad sand från västindien! mysiga stränder..
    3. lugn å trivsam... poerto mogan på gran canaria är lugt, lyxig å trivsam men i mitt tycke räcker det med dagsutflykt dit å så att man bor i en mindre stad istället annars blir en å två veckor långtråkiga (även om man inte är ute efter håll i gång utan lugn familjesemester!)
    lugnaste ön är la gomera.
    4. alla öar passar spädbarn, man skall välja en stad/by å hotell/lägenhet som passar era önskemål!
    5. huvudstäderna har bäst, las palmas på gran canaria, poerto de la cruz på teneriffa..
    men man skall inte glömma marknaden i argunegin (Gran canaria) där man säljer kläder å turistgrejer å det går att pruta bra!,
    sen har de stora städerna på alla öar mycket shopping men inga super priser , man åker inte till canaris för shoppingen!
    gör man nu ändå det så bör man åka i typ februari när vår rean är (vår motsvarighet till julrean) å då las palamas!

• Marfa

Vi är lite inne på att oxå åka. Vi väntar barn nu idagarna och har en 15 månaders. När ni åkt med barn, hur gör ni när ni åker bil? Kan man hyra bil med babyskydd och barnstol?

• FruGustavsson

jag ammade i turkiet, det var ingen fara, skylde mig så gott det gick i värmen ;)

• chacha

vi har varit på Gran Canaria och Fuerteventura
     på GC bodde vi en vecka i Puerto Mogan ( som hotten nämnde). På Fuerteventura bodde vi i Corralejo.

vi har åkt en dagstur på Lanzarote också och sett lite av den ön.

När vi var på Gc åkte vi en dag till Puerto Rico och jag säger ALDRIG MER!!! så turistigt, ingen charm ....nej verkligen inte nåt i vår stil.. vi tröttnade inte alls på Puerto Mogan på en vecka. det var lugn och stilla, fin strand. lugn och ro, men inte dött! det är däremot inte så mkt barnfamiljer som åker dit. ganska mkt pensionärer faktiskt. men vi trivdes och är ni inte typen som vill ha  hålligång utan mer avkoppling, då kan jag rekommendera det.

på fuerteventura åkte vi en dag ner till Jandia. och om man ska jämföra Corralejo och Jandia, då rekommenderar jag Corralejo. stranden är inte lika fin där, men det är charmigare. och så har du nära till de oändliga sanddynorna LAs Dunas.. de är härliga!

fick jag välja att åka tillbaks till GC eller Fuerteventura igen så blir det nog Fuerteventura. men helst av allt skulle jag vilja testa nån av de mindr öarna...La Gomera verkar ju häftig..

Bäst att åka med spädbarn till är nog ändå Puerto de Mogan!!! jag rekommenderar det stället.. vi bodde i lägenhet Las Mangueros.. superfräscht stor lägenhet med riktigt kök. i stort sett "egen pool" eftersom det inte låg så många vid poolen på det lilla hotellet. kan rekommendera hotellet också.

• GULDHJÄRTA

Har precis kommit hem från Fuertenventura, och jag kan bara säga att det var helt underbart att resa dit med barn.

Jag har varit på många charterorter, men Fuertenventura slår dem alla.

Fantastiska stränder, oerhört barnvänligt, alla resturanger hade barnmeny, och barnstolar, många hade också lekhörnor.
    Det är lugnt, och det är fräscht överallt, vi bodde iof på ett väldigt fint hotell (Aloe Club)
    Djurperken Oasis park var väl värt ett besök.

Jag rekommenderar att åka dit, vi reste dit med tre barn.

• Lilla Lillan
    GULDHJÄRTA skrev 2007-11-11 09:26:10 följande:
    Har precis kommit hem från Fuertenventura, och jag kan bara säga att det var helt underbart att resa dit med barn.Jag har varit på många charterorter, men Fuertenventura slår dem alla.Fantastiska stränder, oerhört barnvänligt, alla resturanger hade barnmeny, och barnstolar, många hade också lekhörnor.Det är lugnt, och det är fräscht överallt, vi bodde iof på ett väldigt fint hotell (Aloe Club)Djurperken Oasis park var väl värt ett besök.Jag rekommenderar att åka dit, vi reste dit med tre barn.
    Var på Fuerteventura var ni? Funderar på åka nästa år, men har svårt att bestämma vilken ort.
Svar på tråden Vilken kanarieö är bäst enligt dessa kriterier?