• Surkatt

Mår bra, inget illamående= ökad risk för missfall?

Har hört att om man mår bra, och inte mår så illa så är risken större för missfall. Teorin är att man har mindre graviditetshormoner i kroppen och att man då lättare stöter bort bebisen? Nu är jag livrädd då jag mår oförskämt bra och inte alls mår illa eller så och är i vecka sju. Någon som hört något liknande?

• Svar på tråden Mår bra, inget illamående= ökad risk för missfall?
  • Ilse

Har aldrig mått illa under en graviditet och heller aldrig fått missfall. Tror det bara är en myt.

• NK80

Mådde lika oförskämt bra när jag vänta min son. Du behöver inte vara orolig!
    Njut istället av att må bra
    Denna gravditeten mådde jag sämre och det är inget att eftersträva precis *urk*

Mamma till Colin och bebben i magen bf 16 mars 2008
  • CoolaSuperMamsen

jag har oxå hört så men jag har mått otroligt bra denna gången väntar 4:e mest varit trött och konstant hungrig, och jag som du har varit jätte orolig för missfall för att jag mått för bra!
    men i förregår fick jag magsjuka tror jag mår inget vidare kanske har lite med grav att göra men tycker det är sent att må illa i v 11.

sug och svälj trevlig helg !
  • Joje

Jo, det där har jag också hört... men tar det inte på så stort allvar! Alla graviditeter är unika!!

Jag är gravid i v 5 och mår som vanligt - än så länge!! Började må illa i v 9 med sonen... så illamåendet kanske kommer

Grattis till bebisen!

• Annamaja

När jag väntade dottern mådde jag som en prinsessa. När sonen låg i magen spydde jag från dag ett till förlossningen. Nu denna gång mår jag som en prinsessa igen. Och är nu i v. 31

• felician

Det är nog bara en skröna.
    Mig har det aldrig stämt på. Jag har mått illa både när jag väntade min son och allt gick bra, och de två gånger jag fått missfall.

• Surkatt

Tack för alla svar... Lite tidigt att pusta ut än, men det känns iallafall bättre nu! Och förresten så tänker jag förutsätta att det kommer gå bra, man blir ju likalessen iallafall.. Och ÄVEN om det nu går dåligt så är det inte för att min kropp känner av graviditeten för lite, och stöter bort bebisen utan för att bebis inte blev riktigt som den skulle...

• Joje
    Surkatt skrev 2007-11-09 08:56:28 följande:
    Tack för alla svar... Lite tidigt att pusta ut än, men det känns iallafall bättre nu! Och förresten så tänker jag förutsätta att det kommer gå bra, man blir ju likalessen iallafall.. Och ÄVEN om det nu går dåligt så är det inte för att min kropp känner av graviditeten för lite, och stöter bort bebisen utan för att bebis inte blev riktigt som den skulle...
    Helt rätt inställning!!! Man kan inte hålla på att tänka på att något kommer gå fel hela tiden - det mår varken mamma eller bebis bra av!!!

Gläd dig åt din bebis och njut av att inte må illa - det gör jag ialla fall!!!!

Lycka till!!
  • Surkatt

Puff: Tack! Och grattis och lycka till du också!

• hjärta

Jag mådde tok illa när jag fick MF. Så det är nog en STOR myt! Det är så individuellt hur man reagerar, så andas ut och njut av att inte må illa men samtidigt ha en liten i magen ;)
    Styrke-kram

Svar på tråden Mår bra, inget illamående= ökad risk för missfall?