• scrapparlotta

nyttig kvällsmat?

Vad kan man äta till kvällsmat som är nyttigt? Just nu blir det mest mackor och det är ju fel. Skulle vilja äta nåt nyttigare. Tacksam för tips!

• Svar på tråden nyttig kvällsmat?
  • Esping

Jag är inne på samma tanke som du. Hittills har jag kört sallad, varm eller kall, på de grönsaker jag gillar, typ champinjoner och paprika som jag steker och blandar med körsbärstomater och ruccola, och till det en köttbit, bit fisk eller kyckling.

Om jag inte vill ha så lagad mat har jag kört fruktsallad i lättfil med vaniljsmak, och rostade solrosfrön ovanpå för att få lite tugg.

Annars är keldas soppor magra, toppas med grönsaker eller vad man nu gillar.

Generellt tycker jag dock det känns som att allt som är nyttigt är dyrare och tar längre tid att fixa till, tur att jag gillar att laga mat. Mackor går ju liksom på nolltid....

• Nightfalls

Varför inte en grovbröds baguett med tomat ost sallad och skinka ,färskpressad jos till.

• iiijda

ja tycker det är så gott med lite soppa på kvällen
    Blå Bands Redd Grönsaksoppa är min favorit vet inte om det är så nyttigt men onyttigt borde det knappast va

Svar på tråden nyttig kvällsmat?