• Fillay

Tips på spel för barn 3-4 år?

Vi har en fyra-åring som tills nu inte har interesserat sig för att lära reglerna på spelene vi har haft. Men nu vill jag spela med honom Så jag behöver tips på fina och bra spel för 3-4-åringar! Vi har gjort några bomköp vad gäller spel..

• Svar på tråden Tips på spel för barn 3-4 år?
  • Danielsmamma

Lotto,memorey e ju lätta å roliga för barnen

• ucka

memory
    (djur eller Bamse) lotto
    råttfällan (gillar min dotter... men jag är skeptisk )

nyss köpte jag ett spel i england som hette "Shoppinglist" både 2 och 5 åringen gillar skarpt! hoppas det kommer till sverige (det är som en blandning av memory och lotto )

• Popkorn

Ballongspelet!!(färgmatchning) Vår kille på 3 gillar det skarpt.

• Fillay

Popkorn: Å, ja! Får man köpt det nu? Kommer ihåg att jag hadde det då jag var liten

• Söderböna

Pluttan fick ett UNO för mindre barn av en kompis i present. Det tycker hon är hur kul som helst.

Annars gillar vi också olika Memoryspel.

• HelVilda

"In i stallet" är ett annat roligt spel. Lätt att förstå å faktiskt ganska roligt även för en vuxen att spela. Julklappstips

• UmeåElin

Bamses bingo är roligt, både färgmatchning och vanligt bingo i ett. Gillas av de flesta barn.

• Popkorn

Fillay hej!
    min son (han heter Melvin föressten) fick det i present så nån stans måste det ju finnas.

• Sansve

Lusen ÄLSKAR vår 3,5-åring. Går ut på att samla ihop kroppsdelar med hjälp av en tärning tills man fått en hel lus. Enkel i spelreglerna, alla kan vara med och man kan anpassa lite regler för de mindre.
    Gammalt spel sedan 50-talet som fortfarande tillverkas och säljs i massor, billigt oxå.

Svar på tråden Tips på spel för barn 3-4 år?