• a halleluja moment

"Hoppa hoppa hoppa" sången

Ngn som hört den?
    Den sjungs flitigt på de flesta dagis

Hoppa hoppa hoppa jag kan inte stoppa..osv

Nu är det så att jag hittar inte den ngnstans.Vill ju ha den till dottern!Ngn som vet vem,vilken skiva osv??

D.I.L.L.I.G.A.F...........................................does it look like i give a fuck??
  • Svar på tråden "Hoppa hoppa hoppa" sången
  • palmblad

Finns på ett kassettband som heter Klara färdiga gå. Ska jag skriva ner texten så länge?

• a halleluja moment
    palmblad skrev 2007-11-09 20:53:16 följande:
    Finns på ett kassettband som heter Klara färdiga gå. Ska jag skriva ner texten så länge?
    gud va snällt!då har jag ngt att gå efter
    D.I.L.L.I.G.A.F...........................................does it look like i give a fuck??
  • palmblad

Vill du ha texten här, eller?

• a halleluja moment
    palmblad skrev 2007-11-09 20:56:22 följande:
    Vill du ha texten här, eller?
    jua hemskt gärna..lättare att sjunga med dottern då,hon blir så arg när jag inte hänger med
  • palmblad

Får se om jag kommer ihåg allt:

Hoppa hoppa hoppa hoppa hoppa
    Hoppa jag kan inte stoppa
    Hoppa hoppa hopppa hoppa Loppa
    Jag känner att jag bara måste hoppa
    hoppa hoppa hoppa hopppa hoppa

Jodå!

Är barnskötare o när jag hörde denna sång, hade vi en liten tjej som verkligen hoppade som en liten boll till den.

• a halleluja moment

den är urmysig tycker jag!
    tack vare din sanbba hjälp så har jag hittat skivan och beställt den...
    hHoppas det är rätt skiva nu
    fanns två hoppa sånger med i den,hoppa med mamma och klaras hoppsång

• sataya

här uppe sjunger de den inte riktigt så.. de säger sluta istället för stoppa:S sedan säger de inte loppa:)
    sambons brorsbarn äldkar den sången:)

Lilla
  • palmblad

Det är Klaras hoppsång den heter. Andra hoppsången är också härlig, liksom det mest på skivan.
    Bra att den fanns som skiva också. Tror inspelningen har en del år på nacken.
    Härligt att jag kunde hjälpa er. Sjung på därhemma.

• palmblad

Men stoppa sjunger man ju som rim på hoppa.

• a halleluja moment
    palmblad skrev 2007-11-09 21:07:56 följande:
    Det är Klaras hoppsång den heter. Andra hoppsången är också härlig, liksom det mest på skivan.Bra att den fanns som skiva också. Tror inspelningen har en del år på nacken.Härligt att jag kunde hjälpa er. Sjung på därhemma.
    TACK!

passar utmärkt även till nästa termin när jag börjar som dagmamma
  • palmblad

Ja, då lär du få det hoppigt därhemma!

• palmblad

Förresten, var beställde du den? Jag jobbar inte kvar där vi hade den o nu läser jag till lärare för förskola o grundskola. Har inte sett den i affärerna.

• sataya
    palmblad skrev 2007-11-09 21:08:58 följande:
    Men stoppa sjunger man ju som rim på hoppa.
    jo men de gör inte det här uppe.. jag vet inte varför var längesedan jag var inom barnomsorgen nu....
    Lilla
  • a halleluja moment

jag beställde den från www.musikrummet.net

Svar på tråden "Hoppa hoppa hoppa" sången