• Godcilla

Ofarligt BADSKUM till 1,5-åring??????

Kan nån tipsa om nåt ofarligt badskum till små barn?
    Lillkillen älskar att bada, och när det skummar, men jag vågar inte hälla i nån vuxenduschtvål eller nåt eftersom han fortfarande dricker vattnet ibland.

Tips någon?

• Svar på tråden Ofarligt BADSKUM till 1,5-åring??????
  • Majuni

Apoteket har bamseskum.
    Min 1,5 åring brukar bada med mig och jag tvättar mig med vanlig duschtvål och hoppas varkligen inte det är farligt om han skulle få i sig lite?

• blommanigbg

Har Apotekets Bamse badskum till min son... Han älskar det...

• strålöga

Dermoshop´s bubbelbad.Lite kort info om badskummet, innehåller pantenol, som lindrar irriterad hud.Naturlig jordgubbsdoft, helt utan allergener. En flaska på 200 ml kostar 45kr. Tyvärr är minimibeställningen 450 kr. Har även som ovanstående svar provat bamse badskum men favon är dermoshops.

• Edwin Henry

Barnängeln har också. Vi köpte till lillkillen men han blev rädd och ledsen så vi väntar nog lite med att pröva igen.

• Godcilla

Tack för alla tips!
    Dermoshop verkar ju hur lyxig som helst, med jordbubbsdoft mmm. Men 450 kr, eh det är ju tio flaskor...
    Tror det blir bamse eller natusan istället.

Blir så förvirrad om vad som är bra o inte...

Ledaren på vår babymassage sa att det du inte kan tänka dig att dricka ska du heller inte ha utanpå kroppen. Hon fick oss att läsa innehållsförteckningen på våra produkter hemma och då upptäckte jag att tex apotekets badolja för barn innehåller en massa kemiskt guck. Då gick jag över t Weledas som bara innehåller vegoljor.

Men jag antar att det som är naturligt inte skummar så bra ;)

• strålöga

Jag kan tillägga att det finns andra bra produkter på dermoshop, så det brukar inte vara ngra svårigheter att komma upp ti minimum gräns iaf inte för mig.

Majuni: Skrattande

Svar på tråden Ofarligt BADSKUM till 1,5-åring??????