• xenaa

Slänger du ut din Tonåring??

I en tidigare tråd så diskuterades en massa ang att slänga ut sin tonåring pga att tonåringen inte följde hemmets regler som att städa efter sig, diska, tvätta etc!
    Utan tonåringen bara latar sig och inte gör något alls!

Vad gör ni då som förälder? När bägaren runnit över och ni inte orkar mera?
    Slänger ni ut era tonåringar?

Personligen skulle jag ALDRIG slänga ut min tonåring till gatan! Det finns andra sätt än att slänga ut tonåringen till gatan. De finns inte i mina ögon hur än förjävlig ungen är!
    Skulle det vara så pass OK då fixar vi nått.
    Men enlingt vissa så får man inte uttala sig för man har inga toonåringar själv.
    Nä ok jag förstår de. Men oavsett så skulle jag aldrig slänga ut mitt barn!!

Vad tycker ni??

♥Leo 07-06-22 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-09 23:03:14:
    OK glömde nämna att tonåringen är 18 år alltså myndig.
    Men jag kan tänka mig i denna tråd en 17 åring med. vad ni anser ni om de?
  • Svar på tråden Slänger du ut din Tonåring??
  • TrailerTrash

Jag har slängt ut min tonåring flera gånger..Man har en gräns och jag tolererar inte att bli kallad hora mm..Passar det inte så vet han var dörren är..

one people, one nation, one destiny
  • tessan8micke

Svårt att svara på tycker jag när man inte är i en sån situation själv. Det är möjligt att jag skulle göra det om det verkligen hade gått för långt. Nån gång måste man ju lära sig att ta ansvar.

• xenaa

jo visst alla har sin gräns absolut.
    Men jag skulle inte kunna leva med att jag slängt ut min tonåring på gatan. tonåringen kan hamna på helt fel spår pga det de vet man inte.

♥Leo 07-06-22 ♥
  • Luddvar

Hur blev tonåringen så lat kan man ju fråga sig? Man måste lära dem att hjälpa till redan från unga år så blir inte konflikterna så jäkla stora när de börjar trilskas. Jag skulle aldrig slänga ut min tonåring men han skulle inte kalla mig hora heller.

• Linda1976

Aldrig någonsin! Men det beror väl på vad man själv  fått för fostran, hur man väljer att göra med sina egna barn - till viss del iaf.

De första 5 åren lägger man grunden, och förhoppningsvis kan man skörda sådär 10 år senare.

Men oavsett: NEJ, aldrig att jag skulle kasta ut mitt eget kött & blod, vad är jag då för mamma?

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Veliga Mamman

Som jag känner idag med en 16 och en 14- åring (+ 2 till) så skulle jag aldrig kunna slänga ut någon av dem.

Men å andra sidan vet de vad som gäller här och håller sig till det (ta i trä), än så länge.

Visst om jag hade haft en tonåring som söp eller knarkade så kanske men å andra sidan så hade jag sett till att de fått hjälp i stället, inte bara slängt ut dem på gatan...

• Sesamfrö

Nä, min tonåring skulle jag aldrig slänga ut!
    Men om hon är 18 (tonåring men även VUXEN) så kommer ändå samma regler att gälla.
    Och ja skulle inte kasta ut henne om hon latade sej utan det skulle vara för att hon var elak, otrevlig, kallade mej saker, våldsam mm. Då skulle hon få packa och gå.

När jag bodde hemma så hade vi sysslor att göra och gjorde vi dem inte fick inte vi nån vecko/månadspeng.

xenaa skrev 2007-11-09 22:42:05 följande:
    I en tidigare tråd så diskuterades en massa ang att slänga ut sin tonåring pga att tonåringen inte följde hemmets regler som att städa efter sig, diska, tvätta etc!Utan tonåringen bara latar sig och inte gör något alls!Vad gör ni då som förälder? När bägaren runnit över och ni inte orkar mera?Slänger ni ut era tonåringar?Personligen skulle jag ALDRIG slänga ut min tonåring till gatan! Det finns andra sätt än att slänga ut tonåringen till gatan. De finns inte i mina ögon hur än förjävlig ungen är!Skulle det vara så pass OK då fixar vi nått.Men enlingt vissa så får man inte uttala sig för man har inga toonåringar själv.Nä ok jag förstår de. Men oavsett så skulle jag aldrig slänga ut mitt barn!!Vad tycker ni??
    ~mammas prinsessa~
  • Betzzy

Man kan nog inte säga så mycket förrän man hamnar i den sitsen, vem som helst kan ju vräka ur sig dumma saker i ren ilska.
    När man har små barn så tror man att - Åh! det kommer minnsan aldrig JAG göra mot mina barn, jag vet det för jag sa så själv.
    MEN... jag vet att det är svårt..... jag har inte gjort det själv för mina är bara 11 och 12 men man måste redan nu börja visa vem som bestämmer.

• Linda1976
    Betzzy skrev 2007-11-09 22:52:52 följande:
    Man kan nog inte säga så mycket förrän man hamnar i den sitsen, vem som helst kan ju vräka ur sig dumma saker i ren ilska.När man har små barn så tror man att - Åh! det kommer minnsan aldrig JAG göra mot mina barn, jag vet det för jag sa så själv.MEN... jag vet att det är svårt..... jag har inte gjort det själv för mina är bara 11 och 12 men man måste redan nu börja visa vem som bestämmer.
    Det spelar ingen roll. Oavsett hur illa Alice skulle bete sig, så har hon tryggheten i sig att hon alltid har ett hem hon är välkommen i.

Dessutom tror jag att ofta så har man sig själv att skylla, om ens tonåring ballar ur helt.
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Majsan70

Nej, jag skulle inte slänga ut något av mina barn. Jag är förälder med allt vad det innebär. Mina barn älskar jag kravlöst. MEN arg kan jag o skulle jag bli om de skulle vara respektlösa eller bete sig illa på annat vis.

Däremot så är det våra "regler" ( värderingar) som gäller så länge de bor under mitt tak och passar det inte så får de gärna lov att flytta självmant.

Sen kan jag tycka som så att det är inte ens fel att två träter. Det finns alltid en grund för allt o det går alltid att lösa det mesta.

Svar på tråden Slänger du ut din Tonåring??