• Sussa06

Tips på bra tumvantar som är LÄTTA att få på?

Enligt rubriken.

Tumvantar som sitter bra och som är lätta att få på, finns det sådana ?

• Svar på tråden Tips på bra tumvantar som är LÄTTA att få på?
  • Sussa06

Ja det är vintervantar jag är ute efter. Hestra, var hittar man sådana?

Tack

• kixan

Kolla på hemsidan efter återförsäljare där du bor, dom finns lite överallt tror jag. Vi köpte från intersport i år.

• palmblad

Vi har köpt från HM; både höst- o vintervantar. De är lätta.

• myskatt

Zipis (eller nåt sånt) har jag köpt på www.pippilotta.se. Har inte använt dem vid flera minus än så jag vet inte om de är så varma men lätta att ta på är de.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • 62a

Håller med Myskatt, lätta att ta på men inte särskilt varma. Man får nog ha innervante då, typ Minimundus tunna ullvante.

• annamamma74

På Kapphal har jag köpt en tumvante. (Efter tips från förskolepersonalen). Deras tumvante har en kardborröppning som går längs ovansidan på vanten/handen så det är bara att lägga i handen och knäppa igen. Billig och varm och bra. Märket är Kaxs.

• ALisaE

Var bor du? Hur varma vantar behöver du?

• Bojjan84

Lindber, köpte på barnens hus. Dragkedja ner mot tummen så dom e jätte lätta att få på.

• teambe

hestra eller minymo är lätta att få på, hestrea är varma och helt vattentäta, men om det mest är till för vagnen funkar nog minymo lika bra

• Noklen

De bästa vantarna tycker jag är PoPs tumvantar med lite högre skaft. Varma sköna och lätta att ta på. Brukar rekomendera dessa till föräldrar när de frågar på förskolan. De kostar iofs ganska mycket men har ett ganska bra andrahandsvärde.

♥ Moa 051020 ♥ kotten bf 16/3 -08 ♥
  • teambe

I en annan tråd var det en förskola som vägrade sätta på dessa otympliga vantar på barnet och krävde astt föräldrarna skulle köpa nya... Prova och se kanske är en bra modell :) ?

Noklen skrev 2007-11-23 19:54:46 följande:
    De bästa vantarna tycker jag är PoPs tumvantar med lite högre skaft. Varma sköna och lätta att ta på. Brukar rekomendera dessa till föräldrar när de frågar på förskolan. De kostar iofs ganska mycket men har ett ganska bra andrahandsvärde.
  • Noklen
    teambe skrev 2007-11-23 20:22:32 följande:
    I en annan tråd var det en förskola som vägrade sätta på dessa otympliga vantar på barnet och krävde astt föräldrarna skulle köpa nya... Prova och se kanske är en bra modell :) ?
    Va?! Jag har de till dottern och flera barn på förskolor där jag jobbat har också använt dem. Varken krångliga eller klumpiga tycker jag.
    ♥ Moa 051020 ♥ kotten bf 16/3 -08 ♥
  • Begga

Hestra är fina tycker jag... iallafall som tjockvantar...

• 62a

Låter som att Hestra rekommenderas av många. Lindberg låter intressant också med dragkedja mot tummen. Det är ju inte helt lätt att få i tummen annars på en trilskande tvåring om man alls får på en vante....

Annamamma74 - Kappahls, är de vettentåliga då?

• kixan

62a: Hestra har också dragkedja till tummen. det är en av anledningarna till att jag gillar dom.

Svar på tråden Tips på bra tumvantar som är LÄTTA att få på?