• Jii

Jag ska baka morotskaka... frysa den utan eller med glasyr?

Hej Hej!

Ja, jag ska baka en morotskaka idag och tänker frysa in den direkt. MEN ska jag frysa in den MED glasyr (eller vad man kallar geggan man har på) eller ska jag frysa in den utan glasyr och lägga på glasyren precis innan jag ska servera den?

Ha en bra dag!
    //Johanna

• Svar på tråden Jag ska baka morotskaka... frysa den utan eller med glasyr?
  • Hallonmopeden

Jag skulle nog har fryst utan glasyr.

• Wilmas Design

utan glasyr...absolut inte med! :)
    Lycka till!!

• Cs mamma

Jag med... utan helt klart

• TheMilky

På caféet jag jobbade så frös med med philadelphia glasyr. Gick hur bra som helst.

• Jii
    TheMilky skrev 2007-11-10 10:23:48 följande:
    På caféet jag jobbade så frös med med philadelphia glasyr. Gick hur bra som helst.
    Eller... öhhhh  Hur ska jag göra nu då???
  • kobra

jag fryser alltid med glasyren, blir absolut ingen skillnad när man tinar den... och jag har gjort många morotskakor

• FiaÅkotten

funkar bara bra att frysa in med glasyren, beror som helt på hur mkt tid du vill lägga precis innan du serverar

• MaddeMamman

vi frös alltid in utan, men det var för att det var lättare vid förvaring då vi staplade dem på varandra.

• Verkligen

Med glasyren såklart. Jag bakar nästan varje dag och har jobbat med det. Så frys på du.. Dom blir lika goda när du tinar upp dom..=)

Vad du än tycker så tycker jag tvärt emot...
  • Jii

Jaha ja.... det får nog bli MED glasyr i alla fall då... det är ju smidigt att ha den klar när man ska ta upp den från frysen. Jag har ju plats i frysen så jag behöver inte stapla.

• Annaf

frys utan annars blir det ett himla kladd det kan ja säga utifrån egen erfarenhet :)

• Verkligen
    Annaf skrev 2007-11-10 10:55:54 följande:
    frys utan annars blir det ett himla kladd det kan ja säga utifrån egen erfarenhet :)
    Beror ju på hur man paketerar. Jag brukar lägga mina i stabila burkar så att inget plattar till dom. Stapla dom inte på varandra. Då kommer dom hålla sig fina.
    Vad du än tycker så tycker jag tvärt emot...
  • Jii

Sådär ja! Nu är den klar med glasyr o allt. OOOOOOOOOOOO vad GOOOOOOOD den blev!! Var ju tvungen att tjuvsmaka
    Första gången jag gör morotskaka o lyckades så bra!

• helenasthlm

Vi fryser dagligen morotskaker på Cafét och dom är lika goda och fina som färska när vi tar fram dom.

Klart du kan frysa med glasyren.

Älskar min Angelina!
Svar på tråden Jag ska baka morotskaka... frysa den utan eller med glasyr?