• Anonym (orolig fru)

Polygam vän vill ha hjälp av min make

En av mina vänner har kommit ut som polygam, dvs hon har flera partners. Nu tjatar hon på min man om att hon måste ha hjälp med en lampa. Bör jag låta honom åka själv eller ska jag kanske vara med när han hjälper henne. Känner mig så enormt osäker på hur jag ska göra då de alltid har kommit bra överens.

• Svar på tråden Polygam vän vill ha hjälp av min make
  • Verkligen

Haha, men bara för att hon är polygam så betyder ju inte det att hon ska slänga sig över honom. Hon vill väl helt enkelt ha hjälp med lampan. Hon är väl samma människa som om hon varit om hon bara haft en partner.
    Är du såååå orolig så kan du ju åka med och umgås med din vän..

Vad du än tycker så tycker jag tvärt emot...
  • Anonym (!!)

jag hade då inte velat han skulle dit alls... Kan inte nån annan av hennes pertner hjälpa henne?

• Lola Jämtland

Var det ok att han hjälpte henne innan detta blev känt?

//Blir det nånsin våran tur.....
  • VärstaGrymmaTjejen

Jag förstår inte riktigt nu. Hon är en sådan som har flera partners samtidigt, och nu vill hon ha hjälp av din man med att hänga upp en lampa?
    Det betyder ju inte att hon tänker ragga upp honom och göra honom till en av sin parners. Han är ju med dig, och du och hon är vänner?

There are two kinds of people,those who likes me,and those who can go to hell
  • Anonym (orolig fru)

Fast kommer man ut så är det ju typ ett erkännande för sig själv att det är okej att ha sex med många. Känner mig så velig. De brukar ju kramas och så när de ses. Sen är hon ju rätt snygg också.

• Lola Jämtland
    Anonym (orolig fru) skrev 2007-11-10 10:46:19 följande:
    Fast kommer man ut så är det ju typ ett erkännande för sig själv att det är okej att ha sex med många. Känner mig så velig. De brukar ju kramas och så när de ses. Sen är hon ju rätt snygg också.
    Men hon tyckte ju likadant innan det kom ut.
  • Verkligen
    Anonym (orolig fru) skrev 2007-11-10 10:46:19 följande:
    Tycker nog att du överreagerar lite. Ja, hon gillar att flera partners men det betyder ju inte att hon automatiskt kommer vilja ha din man. Sen är hon ju din vän. Litar du inte på henne? Eller på din man? Och det är ju inget brott att vara snygg. Om du är så orolig så kan du ju faktiskt prata med din vän, berätta hur du känner. Hon kommer antagligen bara garva åt dej.
  • sistersledge

Att hon vill ha hjälp med att hänga upp en lampa betyder väl inte att hon vill sätta på din man? Dessutom har väl han något att säga till om själv? Det är väl självklart att din man ska få bestämma själv om han vill hjälpa till. Litar du inte på honom?

• Maria40

Vad tycker din man? Tycker han att det känns obehagligt att åka dit och vill att du följer med? Eller tycker han "äh, vadå...jag klarar det"?
    Lita på honom och vad han vill.

• Lola Jämtland

Ts

Din karl kanske inte ens är hennes typ.....

Sen så har väl din karl förmåga att kunna säga nej om hon nu skulle försöka med något?

• Anonym (orolig fru)

Ja jo han har ju en egen vilja också men samtidigt så gör ju tillfället tjuven om man ska dra liknelser...
    och från att ha varit världens mest monogama människa har hon på sista året tagit  chansen ganska ofta om man säger så. Han har dessutom bara varit med mig så man kan ju förstå om han är nyfiken på andra

• Anonym (meh)

Din man är väl inte polygam?

• Lola Jämtland
    Anonym (orolig fru) skrev 2007-11-10 10:54:52 följande:
    Ja jo han har ju en egen vilja också men samtidigt så gör ju tillfället tjuven om man ska dra liknelser...och från att ha varit världens mest monogama människa har hon på sista året tagit  chansen ganska ofta om man säger så. Han har dessutom bara varit med mig så man kan ju förstå om han är nyfiken på andra
    Så du litar inte på nån av de alltså?
  • Anonym
    Anonym (orolig fru) skrev 2007-11-10 10:54:52 följande:
    Ja jo han har ju en egen vilja också men samtidigt så gör ju tillfället tjuven om man ska dra liknelser...och från att ha varit världens mest monogama människa har hon på sista året tagit  chansen ganska ofta om man säger så. Han har dessutom bara varit med mig så man kan ju förstå om han är nyfiken på andra
    Men varför skulle hon ta din man enabart pga att hon är poly? Låter ju inte klokt. Varför är du så svartsjuk över det? Som nån sa så kanske han inte ens är hennes typ, dessutom om du räknar henne som din vän så borde du ju veta att man inte håller på och tar sina vänners killar.. Även om det händer ibland.
    Men vafan. Lita på honom, och på henne. Det är en LAMPA det handlar om.
  • Verkligen

Oj, menade inte att vara anonym, inlägg 15 skrev jag..

• Anonym

Hade du tyckt att detvar OK innan hon sa något?

Tyckte du det var oK att dom kramades Innan? Misstänker att hon var snygg då oxå?

Varför skulle hon kasta sig över din sambo nu, gjorde hon det innan?

Litar du på din sambo?

Kommer du att behandla din vän annorlunda nu mot innan? Är hon annorlunda nu mot innan?

Har full förståelse att du funderar, men du kanske inte måste måla f-n på väggen???

• jenny99

Detta lät väldigt töntigt,hon vill ha hjälp med en lampa eller vad det nu är..varför ens fundera så länge över att hjälpa henne.

Varför skulle hon vilja sätta på din kille?
    Och om hon skulle vilja det,så är det din pojkvän som ska säga nej,eller ja.Du kan inget förhindra,bara lita på din vuxne kille.

Min man hjälper flera kvinnliga tjejer med saker,eller ensamstående..han sätter inte på dem för det,he he...

Svar på tråden Polygam vän vill ha hjälp av min make