• Ninalu

Grönt bajs av ersättning?

Min dotter är tre månader och började äta ersättning för ca fyra veckor sedan. Vi började med Nutramigen, men hennes bajs var ljusgrönt och grötigt - och hela hon luktade illa. Så vi bytte till soyabaserade Prosobee istället. Hennes bajs är fortfarande grönt och kletigt; precis som modellera. Nån mer därute med grönt bajs- är det normalt?

• Svar på tråden Grönt bajs av ersättning?
  • qlurig

mina bajsar oxå grönt när vi började med ersättning och pruttar illa...*L*
    Så det är nog helt normalt

• Ninalu

ja, det kan ju tyda på infektion också - men troligtvis inte i mitt fall.

MammaHela skrev 2007-11-10 11:11:55 följande:
    här bajsas det grönt när hon är förkyld, har inget med maten att göra.
  • Ninalu

Vad äter ditt barn för ers?

qlurig skrev 2007-11-10 11:10:39 följande:
    mina bajsar oxå grönt när vi började med ersättning och pruttar illa...*L*Så det är nog helt normalt
  • Finasteunge

grönt bajs är helt normalt.
    Min son har det när han är förkyld och har ont i magen.
    Det är gallsyran som gör så det blir grönt.

Jesper 070816
  • Ninalu

Jo, men det låter ju inte helt normalt. Min dotter har det jämnt nu. Inte bara när hon är förkyld. Vilket får mig att misstänka att magen strular.

Finasteunge skrev 2007-11-10 11:22:29 följande:
    grönt bajs är helt normalt. Min son har det när han är förkyld och har ont i magen. Det är gallsyran som gör så det blir grönt.
  • qlurig

mina får preNan-Hy de var 9 veckor för tidigt födda och på neo säger de att grönt bajs är vanligt vid ersättning.

• Finasteunge

De var på BB som dom sa att det var gallsyran. Så litar på vad dom säger dom kan ju sina saker.
    Sen så finns det ett gammalt ut tryck om grönt bajs å det är att dom har ont i magen.

Jesper 070816
  • Mylla

Grönt bajs brukar bero på att det går lite fort igenom. orolig mage alltså. Har ni provat Sempers magdroppar? Det är pro-biotika, som pro-viva fast för bebisar.

• LillaNenne

Bm sa till mig att det blir grönt när maten går för fort igenom kroppen.  

Svar på tråden Grönt bajs av ersättning?