• kulapåmagen

bästa bröllops presenten???

Jag och min sambo ska på bröllop i sommar.. det är hans bror som ska gifta sig.. nu vill vi självklart komma med bästa bröllops presenten =) någon som har några tips???

• Svar på tråden bästa bröllops presenten???
  • hulahula79

när en vän till mig gifte sig gav vi dem 2 vinglas, helmålade förutom ett hjärta mitt på glasen som va glasklart och det stod: namn
    namn
    datum
    20______05
    månad

• kulapåmagen

det finns en sådan sida såg jag där man kan beställa 2 champagne glas i kristall med ett hjärta på och ett brudpar mitt i oxå så kan man rista in namnen där.. kan det vara något? funderar på de 2 glasen,en champange, något present kort på duka eller ikea och lägga allt i en korg och ta sånt där genomskinligt papper runt =)
    kanske lägga i en bok med kräleks dikter me...

• sign

Sämsta presenten: typ brudbar/ihopslingrat par i porslin (vad gör man med det liksom?)

Bästa: Presentkort, gärna kombinerat med ett handgjort gratulationskort!

• mintis

Vi gifte oss förra sommaren och den bästa presenten vi fick var presentkort på VINGresor.. Vi hade önskat oss presentkort där för vi ville på bröllopsresa och de flesta gästerhade köpt det.

• kulapåmagen

ja dom önskar sig en resa eller möbler.. dom e både intresseared av inredning så tänkte att de kunde vara bra med present kort på ikea eller ngt annat.. resor e ju svårt tycker jag...

• Belana

Presentkort på resa fick vi med - extremt uppskattat!
    Annat som var uppskattat var olika aktiviteter: operabiljetter, middag på trevlig restaurang, pengar i vår favoritmöbelaffär.

En annan riktig superpresent var ett kärlekskit: 2 billiga glas, dyr champagne, CD med romantisk musik, exklusiv choklad, massageolja, vackert block + penna att skriva kärleksbudskap på i vardagen, doftljus i vacker ljusstake. Det låg i en vanlig skokartong inklädd i vackert papper. Från min faster och farbror!!! Det är den present vi använt mest efteråt - och kanske kommer ihåg mest också.

Vi hade båda bott i eget boende länge (jag 13 år, han 6 år) så vi behövde verkligen inga prylar. Det som gjorde oss mest glada var att våra vänenr och vår släkt förstod det och gav oss saker för att vi skulle bli glada, att de inte gav sånt som främst de själva gillade. Försök tänka utifrån deras hem och intressen, så kommer du säkert på något!

• kulapåmagen

belana

ja ngt sådant har vi tänk.. champange glas 2 st,någon fin champagne,liten bok me kärleksdikter,massage olja,cd med romantisk musik och ett hemma gjort grattis kort.. plus ett presetn kort någonstans..

• Konvaljen

Vår bästa var den här:

Present från hans syster och man, en "resväska" i dockmodell som hon gjort papier mache på med en massa kort på oss. Den var fylld med guldtior, blandade både vanliga och godis. Blev en hel del pengar som vi kunde lägga på att köpa nya sängar.

Så det är ett hett tips!

• UBJ

Upplevelser var den helt klart bästa presenten. Vi fick bla en resa till Berlin samt en helg på Österlen. Underbart!

En av de saker vi fick som jag verkligen blev glad över var två jättevackra fårfällar.

• Belana

kulapåmagen: låter som en jättebra idé!!! Det kommer de säkert att gilla!

• kulapåmagen

dom vill ju gärna resa men de e så svårtmed present kort.. och är det inte väldigt tråkigt att lägga ett kuvärt med pengar i som ska gå till resa?? eller e det ok om man gör det medtanke på att dom får korgen me??

• Belana

Det är helt OK att ge i kontakter istälelt för presentkort - då kan de själva välja arrangör! Och ligger de i korgen är det ju verkligen en jättepresent!

Vi fick även resepengar i guldtior - 100 st hoptejpade till ett jättelångt band. Vi både svor och skrattade när vi skulle få isär dem.

• kulapåmagen

vet ni om man kan beställa fina gratulations kort någonstan?? där man kan få namn å så på??

Svar på tråden bästa bröllops presenten???