• Anonym

Skillnad på glidmedel (silikon eller vattenbaserad)

Undrar om någon vet vad det är för skillnad på silikon- resp. vattenbaserat glidmedel?

• Svar på tråden Skillnad på glidmedel (silikon eller vattenbaserad)
  • Anonym

Vattenbaserat behövs det mer av eftersom det tas upp av hud och slemhinnor. Man behöver fylla på och det kan bli lite kladdigt och fläckar - som dock torkar bort helt!
    Silokon tas inte upp, det räcker med ett par droppar! Känns halare, vatten mer kladdigt. Vattenbas är det ju bara att skälja av med vatten sen, silikon måste tvättas bort med tvål. Med silikon kan man alltså ha sex i duschen eller badet utan att det försvinner

• Anonym

Tack så mkt, då vet jag.

• Anonym (zzzzz)

Men det är väl inte så bra att tvätta underlivet med tvål, eller?

Om man använder silikonglidmedel så är man alltså lika kladdig då man vaknar på morgonen om man inte går upp och tvättar sig?

Är det skönare med silikon? *nyfiken*

• Anonym

Det silikon jag använder är tunnflytande och spec utvecklat för kvinnors underliv. Tillsats av fuktgivande ämnen osv... Lämnas kvar i underlivet, man blir mjuk och fin (Självklart ska man inte tvätta underlivet med tvål!!)
    Jag tycker iaf att silikon är grymt överlägset! En närmare känsla, det brukar bli så himla slabbigt och alldeles FÖR halt med vattenbas.

• Anonym (zzzzz)
    Anonym skrev 2007-11-10 12:18:54 följande:
    Det silikon jag använder är tunnflytande och spec utvecklat för kvinnors underliv. Tillsats av fuktgivande ämnen osv... Lämnas kvar i underlivet, man blir mjuk och fin (Självklart ska man inte tvätta underlivet med tvål!!)Jag tycker iaf att silikon är grymt överlägset! En närmare känsla, det brukar bli så himla slabbigt och alldeles FÖR halt med vattenbas.
    Var köper man sånt? Låter ju super!
  • Anonym

Får man säga det här utan att det är reklam?

• Anonym (zzzzz)
    Anonym skrev 2007-11-10 12:24:33 följande:
    Får man säga det här utan att det är reklam?
    Det tror jag väl....
  • Anonym

Det jag har heter Pjur Woman och är helt underbart! Köpes i "sexbutik" eller på nätet antar jag. Finns på www.lustgarden.se vet jag iaf. Gnaska dyrt men extremt drygt

• Anonym (zzzzz)
    Anonym skrev 2007-11-10 12:26:49 följande:
    Det jag har heter Pjur Woman och är helt underbart! Köpes i "sexbutik" eller på nätet antar jag. Finns på www.lustgarden.se vet jag iaf. Gnaska dyrt men extremt drygt
    Tack så mycket!
  • Erika01

Jag har testat pjur, men måste säga att jag inte gillade det. Har efteråt testat Sweden Silicon supreme som var mycket bättre, det finns iofs nog bara på www.martinshop.se men jag gillar det starkt!

• FlaskBacken

En annan minst lika viktig skillnad är att man bara skall använda vattenbaserad tillsammans med kondom...

Utöver det är det en viss smakskillnad mellan silikon och vatten... (Det får man inte glömma bort!)

Svar på tråden Skillnad på glidmedel (silikon eller vattenbaserad)