• Mammatilltretroll

Effektivaste medicinenmot jobbig magkatarr?

Jag har med största sannolikhet magkatarr enligt läkaren jag träffade förra veckan.
    Jag mår hysteriskt illa, ont i magen och blir lite yr och tryck över nedre delen av bröstkorgen/magen pga illamåendet. Hemskt obehagligt.

Jag fick Omeprazol Sandoz 20mg 1 gång/dag utskrivet.

Undrar vad ni som också haft magkatarr med liknande symptom fått för medicin och om den fungerat?
    Hur lång tid tog det innan ni blev friska?

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • Svar på tråden Effektivaste medicinenmot jobbig magkatarr?
  • 68an

Losec är det effektivaste för mig iaf men nu för tiden behäve rjag inte sånt, kanske för att jag lärt mig endel saker.

Undvik kaffe, te, chocklad...varma drycker. Jucie på citrusfrukter...ja kanske citrusfrukter överhuvudtaget. Starka kryddor, läsk, fet mat.

Att äta nära sänggående är nåt man bör undvika.

Dom ggr jag fått små känningar under senaste åren, som vid graviditet tex så ha rjag tagit en kaffekopp havregryn som jag äter osm dom är och sen kan man skölja ner med lite vatten.
    Grynen suger upp magsaft och det klarar jag mig med idag dom få ggr jag får nån känning.

• 68an

Ps. Stressa inte och sov tillräckligt oxå

Röker eller snusar du så kanske det kan vara vits att tänka på oxå.

Förr åt jag mycket tabletter som läkerol men det ha rjag också slutat med. Kanske det finns olika orsaker att mina problem försvann.

• kiwan

För ca fem år sen hade jag magkatarr på magkatarr, fick alla möjliga mediciner och gjorde alla möjliga prover bla gastroskopi. Den medicin som funkade bäst för mig var nexium, först 40mg sen 20mg jag blev tillslut kvitt det. Nu om jag känner av det brukar jag köpa losecmups 20mg på apoteket.

• scarlet76

Den du ta är ganska dålig tycker jag, billig men dålig. Jag käkar Lanzo smält tablett och den är super bra men rätt dyr!! Men jag har sagt till läkaren att jag skiter i hur dyr den är vill ha just den!!

Svar på tråden Effektivaste medicinenmot jobbig magkatarr?