• Idifixen

röd rumpa

Vad kan man smörja den med? ha en son på 6 mån som ha fått röd rumpa efter icas vårtservetter... Han är utan blöja just nu.
    Behöver råd om det.

• Svar på tråden röd rumpa
  • MiaMaa

byt våtservetter och tvätta han..det försvinner snart....

John-02 Jens -05 Jezzie-07
  • luckie

Bepanthen tycker jag är klart bäst. Fungerar snabbt och är inte så kletig som andra krämer.
    Finns på apoteket o välsorterade livsmedelsaffärer.
    Lycka till

• karta

Ammar du fortfarande? Min bm rekommenderade bröstmjölk. Det funkar visst till allt...
    Annars är inotyol-salva jättebra. Finns på apoteket.
    Lycka till!

Stolt mamma till Adam 071001
  • strålöga

Använd tvättlappar med barnolja istället för våtservetter.

• Lucke

Vadå? är icas tvättlappar kända för att ge röd rumpa? Trodde det var en slarvig mamma=) Då ska jag byta. Hemma kör vi bara med vatten o tvättlapp. Amningsmjölk funkar till allt! Snoriga näsor t.ex. (Kanske ska spara för framtiden?)

• strålöga

När mina barn var små och hade röd rumpa använde jag metylrosanilin APL kutan lösning 0,1%, finns att köpa på apoteket dock receptbelagt. Jag fick oftast detta av bvc sköterskan. Rådfråga ditt bvc om du kan få ett litet rör med lösningen.

• Majuni

Inotyol... grymt effektiv mot röda barnarumpor.. akta kläder, går inte bort i tvätten!!

• linhen

Silon var det enda som visade sig funka på vår tjej efter vi testat inotyol, bephanten, idomin och olja utan verkan.

• Trolltoka

lufta lufta lufta! och smörja med bröstmjölk och silonsalva. skippa våtservetter och kör med tvättlappar, vatten och olja. hjälper inte det, ta kontakt med bvc.

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • Idifixen

jag ammar inte längre ha inte ammat våran som på 1 mån kanske... joo vi ha tagit det beslutet att bytta ut dem.. vi ha inte kört med icas förut ha bara haft pampers och liberos...

• viseversa

min dotter hadde hemska blöjeksem i sommras. jag prövade det mesta.sen var vi hos doktorn för en annan åkomma och då frågade jag om blöjeksemen också!.Hon sa då att jag skulle pröva mildison kräm som finns på apoteket.Jag prövade den och efter en vecka var eksemet helt borta!.man får inte använda krämen i över en vecka och man ska fråga någon läkare om råd först men jag tyckte mildison var toppen!.

• carola1977

Fast icas våtservetter är bland dem som innehåller minst antal kemikalier. www.testfakta.se/Article.aspx

Idifixen skrev 2007-11-10 21:10:09 följande:
    jag ammar inte längre ha inte ammat våran som på 1 mån kanske... joo vi ha tagit det beslutet att bytta ut dem.. vi ha inte kört med icas förut ha bara haft pampers och liberos...
  • Une

Jag använde inotyol till min dotter och det röda försvann på 2 dagar.

Svar på tråden röd rumpa