• sheeba

Någon som känner igen detta vid varmluftsugn?

Problemet uppstår man andvänder den vanliga upp och nere värmningen och varit så från början.
    Hela ugnen fylls av rök och en konstig doft går nästan aldrig att andvända den funktionen  jo bara om det är med varmluftsugn också.
    Varför blir det rökfyllt och sådan konstig doft? Där är inget fastbränt och det har avrit så sedan vi fick den. Vi fick den för ca 9 månader sedan.
    Jag har bränt in den mm och eftersom vi inte andvänder den funktionen har jag inte tänkt på det mer förrens i dag då jag råkade sätta den på över och undervärme.

• Svar på tråden Någon som känner igen detta vid varmluftsugn?
  • sommar2001

Måste vara fel på övervärmen, ska absolut inte bli så oavsett vilken funktion du använder. Ring service på måndag så får de komma ut och titta.

• sheeba

Ja jag ska göra det. Har aldrig varit med om det innan.

• strålöga

Jag använder en varmluftsugn och har inte haft de problem som ni beskriver ovan. Ni har ju garanti kvar på ugnen då den är under 1 år. Om jag vore er skulle jag kontakta försäljningsstället och berätta om problematiken.

• sheeba

Vi bor i hyreshus och vi fick denna ny när vi flyttade hit så det måste ju vara servicen man ringder till då.

• sommar2001

Ring alltid service först, affären kommer bara att säga att service måste ut i vilket fall som helst. Löser det sig inte med service får ni kontakta affären sedan..

• Luddvar

Vi har också en varmluftsugn men den beter sig inte på det viset. Låter inte bra du.

Svar på tråden Någon som känner igen detta vid varmluftsugn?