• Anonym (mian)

Vara hos honom på första dejten? Lite tips och råd tack

Att vara hos honom på första dejten? Vi har pratat på msn ett par veckor, pratat i telefon och han är helt underbar. Vi tänkte laga middag tillsammans och se på film. Jag känner verkligen mig glad för jag har viljat hitta nån nu så länge. Men är det klokt att träffa honom ensam i hans lägenhet första gången man träffas? Svaret är nej, jag vet. Men jag vill inte behöva vara rädd och avstå saker bara för att jag är tjej! Och eftersom han har grannar borde dom ju kunna höra mig om han skulle bli konstig. Och han han kan ju lika gärna bli konstig även om vi träffats 10 gånger på stan innan!
    Det känns mer personligt och mysigt genom att vara hemma hos honom. Just nu bor jag för tillfället hemma tills jag hittat en lägenhet, så här kan vi inte vara. Och ja, jag är rätt så ung också (19). Om det nu har något med saken att göra..
    Om han bara hade viljat våldta mig skulle han väl inte kontaktat mina vänner (med min tillåtelse) för att få lite "insiderinformation" om mig på ett gulligt sätt. Plus att i början när vi började prata var det egentligen inte för att dejta, utan bara prata allmänt om livet, för ingen av oss ville då dejta. Och han skulle väl knappast berätta vart han jobbar och massa sånt om han nu bara ville våldta mig..

Men vad kan jag göra för att det ska bli säkrare? Jag vill ju inte få samtal från vänner 20 ggr under dejten.. Och jag vill ju inte sitta med en överfallsspray i högsta hugg.. Lite tips!

• Svar på tråden Vara hos honom på första dejten? Lite tips och råd tack
  • Anonym

ring dina vänner varje halvtimme/timme å har dom inte hört från dig ska dom kontakta polis

• THR1972

jag skulle se till att träffas på en allmän plats vid första dejten och lära känna honom innan jag gick hem till honom...så gjorde jag då jag träffade min nätkärlek.
    Jag hade inte chansat...det händer allt för mycket hemskheter i dag...

• Kul

Första tanken är ju nej, träffa aldrig en människa från nätet hemma hos honom/henne första gången.
    Men du verkar känna dig säker på honom.
    Om jag kände mig säker på personen i fråga så skulle jag nog träffa honom/henne hemma hos honom/henne.

• Kul

I och för sig kan man känna sig säker på en människa och sen visar det sig att det var helt fel, att det inte alls gick å lita på denne....äsch jag vet inte

• AnnaGBG

Lämna hans adress till flera av dina kompisar, så folk i alla fall vet var du är om du väljer att lita på honom. Du behöver ju inte höra av dig till folk stup i kvarten men ring någon gång under kvällen och sedan när du är på väg hem.

• Yariija

Som ovan säger ungefär, men är du i fara kan du ha svårt att ringa, be dem ringa en speciell tid och svarar du inte så vet de att något är fel (är inget fel så måste du vara noga med att svara!). Ge dem adress och hans namn.

• Anonym (mian)

Precis. Och om han skulle verka det minsta konstig skulle jag springa därifrån direkt

Kul skrev 2007-11-10 22:06:57 följande:
    Första tanken är ju nej, träffa aldrig en människa från nätet hemma hos honom/henne första gången.Men du verkar känna dig säker på honom.Om jag kände mig säker på personen i fråga så skulle jag nog träffa honom/henne hemma hos honom/henne.
  • Felicia6

Om det känns bra så kör på.

Jag har varit runt hela sverige o träffat folk från internet första gången hemma hos dom och det har aldrig varit något problem.

har även tagit hem massa folk till mig som kommit från samma städer, från andra delar av landet osv.

har nog träffat 150+ människor via nätet o jag har aldrig råkat ut för något

30e november åker vi till Khao Lak :D
  • Anonym (mian)

Vilken bra idé!

Yariija skrev 2007-11-10 22:08:51 följande:
    Som ovan säger ungefär, men är du i fara kan du ha svårt att ringa, be dem ringa en speciell tid och svarar du inte så vet de att något är fel (är inget fel så måste du vara noga med att svara!). Ge dem adress och hans namn.
  • Yariija
    Anonym (mian) skrev 2007-11-10 22:10:20 följande:
    Vilken bra idé!
    Så lite så Själv gjort samma sak 2 ggr
Svar på tråden Vara hos honom på första dejten? Lite tips och råd tack