• Anonym (ekonomi)

Låna när man är föräldraledig

Fundrerar på att bryta upp från mitt 8-åriga förhållande kommer behöva pengar till div möbler odyl , jag är nu hemma föräldraledig men har ett fast jobb att gå tillbaka till efteråt ,,,,,Jag undrar hur man kan göra, Kan man tex ta ett lån ändå eller måste jag vänta tills jag jobbar igen???Alltså jag menar hur skriver man på ansökan,

• Svar på tråden Låna när man är föräldraledig
  • barnsäng

Jag fick ta banklån till huset när jag var föräldraledig så det bör gå bra.

• puffipuff

jag har några vänner som täkte ta lån på hus och eftersom mamman var mammaledig fick dom inte lån nu. är kanske beroende på bank???

• Anonym

Jag var föräldraledig när vi lånade till huset. Hade inget arbete att gå tillbaka till efteråt heller dessutom...Var inga problem alls.

• Anonym (ekonomi)

Hmm okej ,,,jag tänkte det kanske blir annorlunda om man står ensam ..

• Anonym

http://www.freedomfinance.se/

Fyll i ansökan där och sen ringer de upp dig (under öppettider). Det är de som söker lån åt dig som passar bäst för dig.
    När du fyller i ansökar skriver du att du har fast tjänst...
    Sen när de ringer upp dig förklarar du att nu är du mammaledig men har fast som du kan gå tillbaka till.

Det är lättare än att själv leta och söka.

• Anonym (ekonomi)

Tack tack ....det ska jag prova ....lite läskigt att stå på egna ben men men.

• Anonym (lånelöfte)

Jag har fått lånelöfte (till hus) trots att jag just gått på HP. När jag var på banken så räknade de med vad jag kommer att få ut i HP/FK och sen har de generella regler för hur mycket man behöver ha kvar varje månad för att klara mat och övriga kostnader och hur mycket man kan låna för att klara ev räntehöjningar osv. Glömde skriva att jag har fast arbete att gå tillbaka till..

Mitt tips är att kolla på flera olika banker och jämföra räntor osv.

Håller med dig om att det är darrigt att stå på egna ben.. I mitt fall så resonerar jag som så av två onda ting så....

Lycka till!

Svar på tråden Låna när man är föräldraledig