• Jossan74

Nu ska här drickas Luzern-te!

Jag gör en kraftansträning att försöka öka på produktionen och ska nu dricka 3 koppar Luzern-te per dag tänkte jag.

Är det någon som prövat, och hur snabbt märkte ni resultat? 3 dagar - 1 vecka - ännu längre?

Finns det någon som inte tyckte det hjälpte alls?

• Svar på tråden Nu ska här drickas Luzern-te!
  • Hushi

Jag har druckit ett amningste som inehöll luzern.
    Jag tycker att det blev lite mer mjölk ganska omgående. Typ samma dag. Jag har druckit det i samband med dotterns intensivammningsperioder. Dvs när hon själv försökt bättra på produktionen genom att amma offtare. Så om det är téet eller ungen som ökat på mjölkmängden är ju svårt att säga.
    Jag har ammat i nio månader nu och hur mycket mjölk man har går lite upp och ner. Jag tror att det kan följa menscykeln( även om man inte börjat blöda än ). Stress och dagar när man äter och dricker för lite påverkar också.
    När jag kännt att jag behöver en extra mjölkskjuts har jag försökt att konsentrera mig igen på ammningen. Passa på att mysa samtidigt... sitta i sängen och amma utan kläder, hud mot hud.
    Lycka till!

• porko

jag provade det vid min förra grav,tyvärr märktes det ingen skillnad åt mig.det ordnade sig till slut endå.

Svar på tråden Nu ska här drickas Luzern-te!