• Jazzness

Blod ur urinröret?

Hej!
    För två veckor sedan fick jag en urinvägsinfektion och det rann blod ur urinröret när jag reste mig och efter att jag hade kissat. Jag åkte till akuten och fick medicin mot urinvägsinfektion för en vecka och blev bättre. En vecka efter medicinkuren fick jag samma symptom igen och gick till vårdcentralen och fick ett annat penicillin. I morse när jag vaknade så rann det ännu mer blod ur urinröret än igår, och det har runnit på ganska mycket idag, ungefär som vid mens. En gynekolog bekräftar att det är från urinröret. Jag blir helt skräckslagen och fattar inte vad det kan vara, är det någon som varit med om liknande? Jag har förresten även buksmärtor.

• Svar på tråden Blod ur urinröret?
  • Långbenopluto

Oj då.... Låter ont...

Du kankse behöver åka in akut om du blöder så kraftigt från urinröret?

Mamma till Marcus och Isak
  • Jazzness

Det konstiga är att jag inte har speciellt ont i urinröret, utan bara i buken..

• gustafssons

det kan fortfarande vara urininfektion. man kan få skit ont o man får sitta hela natten på toa för att det rinner blod. ring i morgonbitti för att få starkare pencilin. vissa behöver starkare pen..än andra..

• Långbenopluto
    Jazzness skrev 2007-11-10 23:19:49 följande:
    Det konstiga är att jag inte har speciellt ont i urinröret, utan bara i buken..
    Ja, men det är just därför.... Att du har så ont i buken och blöder så kraftigt... jag skulle def åkt in ikväll...

Hoppas det löser sig för dig!
    Mamma till Marcus och Isak
  • gustafssons

ok längre med.tid aldså fler dagars behandling..

• gustafssons

du måste ringa sjukvårdupplysningen innan om du funderar på att åka in akut.. Dagens skukvård..

• Anonym

Säger som Tines: ÅK IN NU!

Jag hade liknande symptom och diagnos för 18 mån sedan och det utvecklades till en njurinfektion som spred sig till bukhinnan!!!

Jag blev inlagd på infektionsavd i 1 måande med starka pc-dropp rakt in i blodet!

• kapet

Antingen ringer du rill sjukvårdsupplysningen eller åker till akuten direkt.
    UVI kan gå upp till njurar och det är inte roligt.HAr själv haft det så och var tvungen att ligga på IVA .

• gustafssons

man kommer in fortare om man ringer sjukvårdupplysning. Man blir inbokad på akuten numera. så det är inte alltid bäst att bara åka!!

• AnnaGBG
    gustafssons skrev 2007-11-10 23:32:33 följande:
    man kommer in fortare om man ringer sjukvårdupplysning. Man blir inbokad på akuten numera. så det är inte alltid bäst att bara åka!!
    Då får man vänta bara 16 timmar istället för 17, perfekt!

TS, du ska absolut åka in, eller ringa åtminstone.
  • Anonym

Det kan även bero på för trångt urinrör har haft det själv,
    då behöver du isåfall prata med en urolog om dina
    symptom och om det är det så behöver du vidga ditt urinrör.
    Urologer är ofta bra och kunniga!
    Ring upp en urolog be att få telefonråd direkt på måndag om du inte bestämmer dig för att åka in akut.

• kapet

Med såna besvär som hon har behöver man inte ringa här i Örebro. Men ring  åtminstone om du inte vill åka dit.

• gustafssons

jo men de är de som bokar in dig så de på akuten vet innan att du kommer, o vad som är problemet.. sen kan de oxå säga att du inte får åka in utan vänta till vårdcentralen öppnar..

• Jazzness

Jag åkte till gynakuten sen och det visade sig att jag hade en livmoderinfektion och kraftig urinvägsinfektion på samma gång. Uscha.. Och jag är inte helt frisk än. Fick ny medicin utskriven idag, så vi får se hur det går. :)

Svar på tråden Blod ur urinröret?