Värk i svanskotan
Har haft lite små värk i svanskotan när jag sitter ner. Är det foglossning som är på gång. Är i vecka 17+6.
Min BM är inte tillgänglig så ofta så jag kan inte fråga henne förren om en månad
Har haft lite små värk i svanskotan när jag sitter ner. Är det foglossning som är på gång. Är i vecka 17+6.
Min BM är inte tillgänglig så ofta så jag kan inte fråga henne förren om en månad
Det kan vara foglossning.
Nästa gång du träffar bm berätta om det så att du kan få råd hur du ska göra.
Här har du några råd som kan hjälpa i vardagen
Eftersom smärtan utlöses av påfrestningar på bäckenet, ska man försöka avstå från de rörelser som gör ont. Man kan även försöka skona kroppen från onödig påfrestning genom att till exempel
Är det foglossning ( troligt ) så testa akupunktur, det är strålande - då kan du strunta i alla tipsen här ovan!
jag är i vecka 19, å jag har oxå ont längst ner i ryggen. Helst från halva arbetsdagen å framåt kvällen. Lyfter ganska mycket på jobbet å har svårt att vila under arbetsdagen. Men jag har ont när jag går oxå...
Hejsan,
Jag hade fruktansvärt ont i nedre delen av rýggen i omkring vecka 17. Ringde BM och hon frågade mig ifall jag kände mig stabil när jag gick. Det gjorde jag men hade bara ont. Då trodde hon att det inte var foglossning utan att det var nerver i kläm. Bebe växer förbi något ställe med mycket nerver på omkring här förklarade hon. Efter något dygn så släppte smärtan. Var öm i ytterligare några dagar. Idag ingenting :)
//Kaisa